Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)
Diskussion - kvinder på arbejdsmarkedet SRP
Hej.
Jeg er ved at skrive min SRP opgave, som skal afleveres torsdag. Jeg er nået til diskussionsdelen og jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe den an.
En del af min opgavrformulering lyder således "På baggrund af selvvalgt materiale ønskes en diskussion af forskellige holdninger til kvinders position på det amerikanske arbejdsmarked i 1960'erne og 1970'erne"
Jeg har fundet to forskellige kvinder, med forskellige holdninger til kvinders rolle på arbejdsmarkedet, men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal lave en diskussion ud af det, når jeg ikke har et decideret spørgsmål, jeg kan konkludere mig frem til?
Hvordan vil man skulle gribe det an?
Jeg ved ikke om på overhovedet gav mening, men det ville være dejligt, hvis nogen kunne pege mig i den rigtige retning. :-)
Svar #1
14. december 2014 af ramobaro
du kan stille dere forskellige holdninger og synspunkter op mod hinanden.. hvor du siger, x... mener dette , da ... derimod siger y.. dette, idet at...
og så dikurterer du på den måde løbende hhv. fordele og ulemper ..
og til sidst vil du naturligt kunne drage en konklusion til hvem du mener kan have mest ret..hvis du da ikke har en helt 3. holdning
Skriv et svar til: Diskussion - kvinder på arbejdsmarkedet SRP
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.