Studievalg og videregående studie

Side 2 - Usikker

Brugbart svar (1)

Svar #21
20. december 2014 af peter lind

#jeg kan godt forstå, hvad der står i opgaverne, men hvordan jeg skal regne det ud, har jeg nogle gange svært ved"

Det er jo omtrent det modsatte af hvad der er sagt tidligere. Hvis du kan forstå opgaverne med den meget omsvøb; men ikke regne dem er den gal. Så vil du have meget svært ved at klare en uddannelse med matematik. Var det omvendt kunne du godt lære matematik; men det vil begrænse dine ansættelse muligheder. 


Svar #22
20. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

#21

Altså hvis opgaverne er bombaderet med ord, kan jeg godt have svært ved at løse opgaven. Ellers forstår jeg opgaver, men som nævnt tidligere, kan jeg godt have svært ved at gennemskue, hvordan jeg løser opgaven.

Men nu mister jeg lidt selvtilliden, for at være helt ærlig, skal jeg virkelig gå hen skifte interesse? Jeg forstår snart gymnasielt matematik bedre, hvor det er mere teoretisk, end jeg gør ved gennemskuening af "praktisk matematik," jeg kan snart ikke finde rundt i det, og ved stadig ikke, hvordan det hænger sammen. 


Brugbart svar (1)

Svar #23
20. december 2014 af peter lind

Jeg kan godt forstå at du er forvirret. Det er jeg faktisk også. Jeg synes du skal tale med din lærer eller en studievejleder


Svar #24
20. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

#23

Det vil jeg helt klart gøre, men jeg tror først jeg kan efter ferien.
Jeg sad og snakkede med min storebror og han sagde, det ikke var noget problem. Ligesom mathon skriver, at jeg bare skal op på hesten igen, og at det ikke har en særlig stor betydning. Men er det sandheden, og har det en stor betydning for det?

Jeg sidder jo nu og bliver i tvivl om studieretning, fordi jeg er blevet så i tvivl med matematikken; hvis ikke jeg kan løse nogle opgaver her i folkeskolen til prøven, betyder det så, at jeg ikke kan løse opgaver på matematik A niveau? Betyder det virkelig det?


Brugbart svar (1)

Svar #25
20. december 2014 af peter lind

Nej se #15. Smatty har mere erfaring med det end jeg har


Svar #26
20. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

#25

Så vil jeg da mene nu, at jeg alligevel ikke skal tænke over det, men jeg vil helt bestemt snakke med min studievejleder efter ferien.

Jeg siger tusind tak for din deltagelse i tråden, deriblandt for alle dine svar.

Mvh. Caspar


Svar #28
20. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

#27

Suveræne eksempler på det.

Helt klart det gymnasielle, jeg kan allerede løse nogle af opgaverne i opgavesættet til studentereksammen A.


Brugbart svar (1)

Svar #29
20. december 2014 af Stats

#25
Jeg er ikke mere erfaren...  Det kaldes traumer -_-

#28
(y)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #30
20. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

#29

Selvom jeg nok vil få problemer med eksemplet i folkeskolesniveauet, men har ikke lige umiddelbart problemer i gymnasiematematik, betyder det, at jeg godt kan læse matematik videre, og ikke får problemer?


Brugbart svar (1)

Svar #31
21. december 2014 af Stats

Det er interessen der driver dig.. Og meget af matematikken på uni niveau, vil være mere teoretisk(og måske mere abstrakt) og mere rettet til din uddannelse...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #32
21. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

#31

Jeg siger tusind tak for din deltagelse, deriblandt alle dine svar.

Mvh. Caspar


Svar #33
21. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

Jeg bliver snart sindssyg oven i hovedet! Jeg tror, jeg ender med at tage en international linje med tysk, spansk, engelsk og dansk på højt niveau.

..Jeg må nødt til at snakke med min studievejleder, da jeg tror det spiller en stor rolle, at jeg skal kunne folkeskolesmatematik 100 %, før jeg går videre til gymnasieltmatematik på A niveau!


Brugbart svar (2)

Svar #34
21. december 2014 af Stats

NEJ!!! Du kan ikke bruge tysk engelsk spansk osv i fremtiden.. Valg med en logisk tankegang... Matematik!

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #35
21. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

#34

Jeg ved ikke, hvad jeg skal stille op; spiller folkeskolesmatematik ikke en stor rolle, vedrørende at jeg skal kunne det 100 % , før jeg begynder på gymnasieltmatematik (meter teoretisk) ?

Jeg tror, jeg kan komme rigtig langt med spansk, tysk og engelsk :-D

Har du nogle råd dennis?!


Brugbart svar (0)

Svar #36
21. december 2014 af Stats

Hør nu her... Google og Microsoft, har allerede lavet en beta, som oversætter fra engelsk til japans og andre sprog... Google med deres translate, som stadig ikke fungere 100% og Microsoft med deres (skype voice et eller andet)... Der er ingen fremtid i at skulle kunne sprog mere.... Forslaget er, at folkeskole matematik, kan du skide højt og helligt på... Du skal bare kunne det mest grundlæggende..

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #37
21. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

#36

Jeg begynder at skifte interesse, jeg bliver sindssyg i mit hoved!!!!!

Jeg er bange for, at jeg ikke kan matematik i længden, og jeg kommer til at få kæmpe nederlag, og jeg blev meget ked af det til prøven, for jeg ved på forhånd, at det er gået relativt dårligt. Jeg sad jo til prøven og tænkte over, hvilken anden linje jeg skal tage, for jeg fandt ud af, at jeg nok får store problemer i matematik i fremtiden så, hvis ikke jeg kan folkeskolesmatematik 100 %.

Jeg fatter ikke, hvordan f.eks. torben er blevet så god til det!!


Brugbart svar (1)

Svar #38
21. december 2014 af Stats

Torben har da også haft nogen opgaver i sin tid, som han har haft svært ved at finde ud af... Øvelse gør mester..

Det fedeste i matematikken er, at man står med et problem... Man grubler over det (måske i en hel dag.). Dette kan drive en til vanvid, og lige pludselig, så falder brikkerne på plads, og opgaven er løst! Dette er en følelse man aldrig glemmer... En følelse af, at tusind mennesker hylder dig. En følelse af, at du bare kan det pis der.  En følelse der er bedre en s... Tja måske ikke det sidste, men følelsen er ihvertfald god

Du skal bare øve dig noget mere....

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #39
21. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

#38

Okay, det hjælper, det du har skrevet.

Men alligevel: så tænker jeg, at torben har matematiske evner, og har en meget god forståelse for det, og hvis jeg ikke kan anvendt matematiske problemstillinger nu, hvordan fanden skal jeg så kunne teoretisk matematik. Jeg sidder her tænker helt vildt, og jeg har ikke alt den tid jeg har brug for til den fucking prøve!!

Matematik kan jo også tage lang tid, at løse og den tid har man ikke til den prøve, det er noget andet med sprog, da skal man have lært det igennem tiden og kan bedre. 

Jeg må simpelthen snart snakke med min studievejleder.


Brugbart svar (0)

Svar #40
21. december 2014 af Stats

Hvis det er fordi at du ikke forstår spørgsmålet, så er det altså HELT OKAY at høre en lærer til råds... Det er ikke din forståelses evne man skal teste, men derimod din matematiske evne

- - -

Mvh Dennis Svensson


Der er 57 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.