Matematik

Haster, hjææælp

31. december 2014 af brazar (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, jeg har følgende opgaver som forhåbentlig nogen kan finde ud af: matematisk og ikke ved blot  andvendelse af tal, sådan med forklaring og det hele.

Vedhæftet fil: Projekt 1.pdf

Svar #1
31. december 2014 af brazar (Slettet)

problemerne starter fra opgave 3, e.

Brugbart svar (0)

Svar #2
31. december 2014 af Andersen11 (Slettet)

3 e)

Der er givet udtrykket

t=\frac{PD}{40\frac{K}{S}}+c=\frac{PDS}{40K}+c

og man skal isolere S.

Opg 19: Arealet er sammensat af to rektangler. Det ene raktangel har siderne 3x og x, og det andet rektangel har siderne 4 og x/2 . Opstil et udtryk for det samlede areal af de to rektangler og sæt det lig med 56 . Løs den fremkomne ligning.

Opg 5. Der er givet sammenhængen    pV = nRT    og man skal skiftevis isolere p, V, n, R og T af udtrykket.

Opg 6. Tilsvarende opgave med udtrykket   ρ = Mp/(RT) . Man skal skiftevis isolere M, p, R og T.

Brugbart svar (0)

Svar #3
31. december 2014 af mathon

\small \begin {array} {|c|c|c|c|c|} p&V&n&T \\ \hline \frac{nRT}{V}&\frac{nRT}{p}&\frac{pV}{RT}&\frac{pV}{nR}\\ \end{array}

.

\small \begin {array} {|c|c|c|c|c|} p&\rho &T&M \\ \hline \frac{\varrho RT}{M}&\frac{pM}{RT}&\frac{pM}{R\rho }&\frac{\rho RT}{p}\\ \end{array}

Svar #4
04. januar 2015 af brazar (Slettet)

Det var lige præcis det jeg ikke ville have  som et svar.

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal isolere S da det er i en brøk og igen i en brøk. Hvordan skal jeg kunne isolere det? kunne du ikke starte også kunne jeg fortsætte?

Brugbart svar (0)

Svar #5
04. januar 2015 af mathon

3 e)

\small t=\frac{PD}{40K}\cdot S+c

\small \small (t-c)=\left (\frac{PD}{40K} \right )\cdot S

Svar #6

Forklaring ???

Brugbart svar (0)

Svar #7

\small t=\frac{PD}{40K}\cdot S+c                subtraher c på begge sider

\small \small (t-c)=\left (\frac{PD}{40K} \right )\cdot S       divider med \small \left (\frac{PD}{40K} \right)   på begge sider …

Svar #8

Bliver det så t-c/(PD/(40K))=S

Brugbart svar (0)

Svar #9

\small \left ( t-c \right ):\frac{PD}{40k}=S            man dividerer med en brøk ved at gange med den omvendte brøk

\small (t-c)\cdot \frac{40K}{PD}=S

\small S=40\cdot \frac{K\cdot (t-c)}{PD}

Svar #10

Men i starten hvordan bliver t-c i parentes? og ikke t-c??

Skriv et svar til: Haster, hjææælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.