Dansk

Hemingway - Forvandlingen

04. januar 2015 af Gutten21 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej studieportalen!

Er der nogen af jer, som har en analyse af novellen Forvandlingen skrevet af Erners Hemingway liggende? Jeg skal nemlig bruge til en større opgave i 1.G :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. januar 2015 af NordiskSprogLitteraturStuderende (Slettet)

Hej Gutten

Du skal forsøge at danne dig din egen fortolkning af denne short story. Jeg ved godt at det virker som om man kan implementere andres analyser i sin egen opgave. Det særlige ved de humanistiske fag (som danskfaget naturligvis hører til), er dog at den enkelte tekstanalytiker (dig) kan argumentere for sin egen analyse og fortolkning af en given tekst.

Du kan dog med fordel påbegynde din analyse ved, at benytte en analysemodel hvor du ser på særlige metoder og teknikker, som Hemingway bruger for at skabe sin egen litterære stil. De typiske her er 'isbjergsfremgangsmåden', fragmentarisk stilleje og få personer i ét miljø. Herefter byder du ind her på Studieportalen.dk med din analyse (og måske tolkning), og andre studerende og danskfagkyndige vil så diskutere om dine specifikke iagttagelser og overordnede analyse, er frugtbar for den tolkning du gerne vil opnå.

Med dette skriv prøver jeg at komme mere polemiske lektiehjælpere i forkøbet, fordi deres stil ofte er mindre hjælpsommelig og mere aggressiv med beskyldninger om plagiat, ungdommelig dovenskab og andre ufrugtbare revselser. Jeg vil ikke nævne navne, da det blot lægger kimen til deres balstyriske vrede.

Mvh Viktor


Skriv et svar til: Hemingway - Forvandlingen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.