Dansk
Terminsprøve erindring
Heeej, skulle skrive en erindring med hovedtemaet succesoplevelsen, og har skrevet en fortælling om mig selv, som jeg gerne ville vurderes på af jer. Gerne kritik(hvis der er noget) og måske en karakter:)
Mit første mål -succesoplevelsen
Indledning: Jeg vil fortælle, om noget af det, der har betydet meget for mig igennem årene. Det der har været den bedste oplevelse og følelse for mig, lige siden jeg var et barn på ti. Og det har rettet op på mit selvværd og min tålmodighed.
Jeg var ti år gammel, flot frisure, skæve tænder og elskede at spise. Jeg var lidt buttet, og trængte til noget træning. Jeg fik en masse ideer inden for sport, og tænkte, at jeg ville begynde til fodbold. Jeg fik de ting jeg manglede af mine forældre, fodboldsko, benskinner, fodboldtrøje og et par nike shorts.
Jeg startede mandag eftermiddag, lige efter skole. Min far kørte mig til Bedsted hallen, og jeg løb ind omklædningsrummet, klædte mig om, og løb ud på fodboldbanen, hvor alle mine kammerater ventede på mig.
Kort tid efter, fik vi at vide hvad vi skulle. Vi opvarmede i ti minutter, og efter skulle vi lære at skyde på mål. Vi stod på række, og ventede hver især, til at det blev vores tur. Da det blev min tur, løb jeg mod bolden, som træneren sparkede roligt til, og sparkede så hårdt, at bolden fløj to meter over nettet. Alle sammen grinte, og jeg løb bare tilbage om bag køen. Det bare var en smutter, så jeg tog det ikke så tungt. Anden gang det blev min tur, prøvede jeg en gang til, men med mindre fart, og denne gang ramte jeg træneren. Alle var flade af grin, og træneren begyndte så småt, at fnise. Jeg følte mig dårlig, og jeg var skuffet af mig selv, træneren kiggede på mig og gav mig, “kom igen blikket.”
Jeg stillede mig bag køen igen, og kiggede efter, hvordan de sparkede til bolden. Tredje gang det blev min tur, prøvede jeg at gøre det samme, som en af mine kammerater gjorde, men der skete det samme som jeg havde forventet, den ramte ved siden af stolpen.
Jeg overvejede at droppe det hele, fordi jeg egentlig var en boldspasser, og ikke kunne ramme det fordømte mål. Jeg var vred, og tænkte på at stoppe efter træningen var færdig, og glemme alt om sport, men vi skulle spille en kamp, før træningen var færdig.
Der var to målmænd, som skulle vælge spillere. De bedste blev valgt først, og det var næsten alle sammen, udover mig, jeg blev valgt til sidst.Vi stillede os allesammen ved hver vores plads. Der skulle være, en målmand, to ved forsvar, og fire personer ved midtbanen, altså angreb.
Træneren satte mig ved angreb, fordi han mente, at det ville hjælpe på mine skud, hvilket jeg valgte ikke at tro på. Træneren fløjtede af og modstanderne startede med bolden. Jeg fik fat i bolden, og løb hen mod modstandernes mål, jeg fik et godt overblik over målet, men der var stadig forsvarene jeg skulle passere. Jeg løb med bolden mellem fødderne, og fintede dem, og løb videre. Idet øjeblik vidste jeg, at det ikke vil gå godt. Jeg vil enten falde, snuble over bolden, få krampe i benet, eller bare som jeg plejede, ramme ved siden af målet. Men så kunne jeg høre træneren råbe; “Stol på dig selv Mohammed!”, jeg tog ordene i mig, og prøvede at stole på mig selv. Jeg fokuserede alt hvad jeg kunne, og sparkede til bolden… Den fløj, og skruede ind i målet.
Det var den vildeste oplevelse jeg havde prøvet. Alle drengene kom hen til mig, roste mig og gav mig et klap på skulderen. Jeg fik tildelt navnet Ronaldo, efter det jeg havde præsteret. Jeg blev vildt glad. Jeg kiggede på træneren og han så helt tilfreds ud. Efter kampen var færdig, tog vi allesammen hjem, og slappede af.
Efter den dag, fandt jeg ud af, at jeg ikke var en boldspasser, men en person med meget lavt selvværd, og jeg var aldrig tålmodig, jeg stolede aldrig på mig selv, og jeg blev altid vred, når jeg ikke kunne gøre noget jeg ville, men lige indtil mit første mål, det ændrede på hvordan jeg var, som person. Siden den dag, har det rettet op på mit selvværd og min tålmodighed, til at lære noget.
Svar #1
09. januar 2015 af Ganymedes
Det er altid besværligt at skulle bestemme en aktuel karakter for en dansk stil, fordi det ofte forekommer dybt subjektivt og slet ikke gennem den professionelle, holdningsfrie bedømmelse, som det netop kræver. Men jeg vil umiddelbart tro jeg, at den svinger mellem et 7 eller 10.
Rent genremæssigt sidder den lige i skabet, selvom du gerne måtte fundere yderligere over de situationer, som du udsættes for. Refleksionen er nemlig et meget centralt fokus, når man arbejder med erindringer.
Når jeg læser din historie, suges jeg helt ind i den. Der er dog et par steder, hvor du sprogligt halter lidt. Desuden virker det som om, at du ikke tænker videre over, hvor du indsætter kommaer. Du bør heller ikke lave så mange afsnit, som du gør.
Men generelt en super inspirerende erindring :-)
Svar #2
09. januar 2015 af simonmadsen17 (Slettet)
Føler desværre kun at den ligger med 4 (pil op) dit layout er ikke de bedste, du har for mange afsnit og ALT formange kommaer og nogle er sat meget forkert. Der er også mange sproglige fejl.
Mener der i mod at man bliver suget ind i historien og har lyst til at vide mere, det er godt indhold, men uden at kende dig lyder det som om du ikke har helt styr på det med fodbold. 4 midtbane spillere som du siger spiller angreb lyder lidt forkert, det bør hænge sammen ellers giver det ikke mening.
Men ellers en god erindring, hvis du havde orden i layout og kommaer havde jeg givet dig syv.
Held og lykke i fremtiden Mohammed :)
Svar #3
09. januar 2015 af moha1275 (Slettet)
Jeg takker mange gange for din vurdering Ganymedes:) Du har ret angående de sproglige fejl, kommaer og de mange afsnit, det lå jeg også mærke til efter jeg havde afleveret den:)
Svar #4
09. januar 2015 af Krikkerr (Slettet)
God og meget fangende! Bliver suget helt ind i din historie. Ville persontligt give dig 7+ da der stadig mangler nogle fejl, som er blevet nævnt i kommentaren ovenover. Godt arbejde! :)
Svar #5
09. januar 2015 af simonmadsen17 (Slettet)
#2Føler desværre kun at den ligger med 4 (pil op) dit layout er ikke det bedste, du har for mange afsnit og ALT for mange kommaer og nogle er sat forkert. Der er også mange sproglige fejl.
Mener der i mod at man bliver suget ind i historien og har lyst til at vide mere, det er godt indhold, men uden at kende dig lyder det som om du ikke har helt styr på det med fodbold. 4 midtbane spillere som du siger spiller angreb lyder lidt forkert, det bør hænge sammen ellers giver det ikke mening.
Men ellers en god erindring, hvis du havde orden i layout og kommaer havde jeg givet dig syv.
Held og lykke i fremtiden Mohammed :)
Svar #6
09. januar 2015 af moha1275 (Slettet)
Tusind tak for oplæggene:) Det altid dejligt med lidt kritik, så man ved hvad fejlene er:)
Skriv et svar til: Terminsprøve erindring
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.