Dansk

Debatering - hjælp

13. januar 2015 af suprman (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej!

Jeg ville være meget taknemmelig hvis nogen kunne lære mig at debatere. Imorgen skal en sort grim dreng prøve at håne og drille mig foran min klasse, nogen der kan hjælpe?

Brugbart svar (0)

Svar #1
13. januar 2015 af CarstenMatsson (Slettet)

Hvad er det for en syg leg ?

Svar #2
13. januar 2015 af suprman (Slettet)

Jeg er dybt seriøs. Hvad skal jeg gøre?

Brugbart svar (0)

Svar #3
13. januar 2015 af hesch (Slettet)

Jeg ville imens debattere med læreren, hvad det eventuelle seriøse pædagogiske formål er med denne iscenesættelse.

Det er nok, at lære hvordan det er at blive mobbet. Men det er der vel andre, og endnu mere seriøse måder at lære på. ( Det er måske din lærer, der skal være den grimme sorte dreng ? ).

Svar #4

Nej det er en klassekamerat, han vil imorgen prøve at håne mig foran hele klassen. Denne dreng er en bølle. Hvordan skal jeg kunne forsvare mig selv? Jeg har brug for råd, plz en eller anden hjælp. Læreren vil jeg ikke blande ind i det her, for så bliver jeg kaldt stikker osv. også vil det være mere skadeligt end gavnligt for mig...

Brugbart svar (0)

Svar #5
13. januar 2015 af rakijovic

Endnu en produktiv dag i ghettoen, kan jeg se. Tja, i mangel på bedre er der altid sarkasme og ramsaltede bemærkninger.

Du er lige så stor en orator som dengang dén trøje var renvasket / ny.

Sikke dog et sprog. Guffer du virkelig din egen / din fars gren med den mund?

Vær venlig at tale rigsmål; den der snøvlende etnolekt siger mig intet.

Hvad er egentlig mest sørgeligt? At du så gerne vil være sej ... eller at dine små dullefans rent faktisk mener du er sej?

Du er en meget opmærksomhedssøgende lille dreng, er du ikke, knægt? Du ved, faren ved at søge opmærksomhed er at man som regel også får den. Ikke sjældent i doser og udgave man ikke helt havde regnet med.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 

Svar #6

Hvad er der ellers at sige?

Brugbart svar (0)

Svar #7
14. januar 2015 af rakijovic

Dét er sådan set op til din fantasi.

Armene bevæger sig, kæften kører på livet løs, men hjernen har for længst forladt bygningen.

(hvis charmetrolden kaster sig ud i en tirade af bandeord og obsceniteter) Jamen dog; det lader til at hr. ordbog har forladt os. Igen. (en pænere udgave af dén med grenen ...)

Du er da sandelig en spændende personlighed. En skam at Fedtmule ikke er et rigtigt væsen, for han ville da være fremragende til rollen som dig i filmen om dit liv.

Go' fornøjelse. Det lyder som du færdes i nogle meget intellektuelle kredse.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 

Brugbart svar (0)

Svar #8
14. januar 2015 af anonym000

Lad os antage at tråden er reel.

1) Går du på htx ?

2) Hvorfor vil han drille/mobbe dig ?

- - -

...............

Brugbart svar (0)

Svar #9
14. januar 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Tråden er sikkert helt reel. Men jeg er enig i at det er en mærkelig måde at gribe undervisningen an på. Egentlig burde #0 sig fra og ikke deltage i denne her øvelse. Måske et besøg på rektors kontor, hvor man argumenterer for, at man ikke skal deltage i den her slags undervisning, er en bedre øvelse i argumentation og debatteknik.

Der er selvfølgelig muligheden for at ignorere idioten... og se om han bliver voldelig eller bare giver op.

Hilsen Lars

Tråden er låst for yderligere indlæg.