Dansk

Dansk og amerikansk kultur

17. januar 2015 af UG124 (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Er der nogle som kan nævne nogle eksempler, hvor dansk og amerikansk er involverert i én helhed?

Brugbart svar (1)

Svar #1
17. januar 2015 af Casabonn (Slettet)

Med hensyn til kultur som du skriver eller hvad? Som eksempel kunne du tage den dansk/amerikanske by i Iowa, USA, Elkhorn. Tilbage i tiden drog danskerne til Elkhorn og slog sig ned, hvor de bragte den danske kultur/tradition, sprog, mad etc. med sig. Selv til dagens dato spiser folk i Elkhorn - også de fødte amerikanere - æbleskiver, rullepølse, medisterpølse etc. derovre.

/David

Brugbart svar (1)

Svar #2
17. januar 2015 af Soeffi

Hip hop kulturen med hættetrøjer, håndtegn, graffiti og bandeord som fuck, er det den slags du tænker på?

Svar #3
17. januar 2015 af UG124 (Slettet)

Hej David.

Har du set filmen Blinkende Lygter, hvor både dansk og amerikansk kultur er involveret? I tillæg til det vil jeg gerne have flere eksempler med begge kulturer. I vores dagligdag er vi i lille omfang inspireret ved brug af slangudtryk, som det amerikanske (engelsk) sprog benytter sig af, ofte set i såkaldte "gangsterfilm" hvorledes kriminelle bliver portrætteret.

Jeg håber det giver bedre mening nu.

Svar #4

Ja lige præcis i den retning. Mange tak.

Har I mere?

Brugbart svar (1)

Svar #5
17. januar 2015 af Soeffi

Forretningsverdenen er påvirket af amerikansk kultur og sprogbrug, tag Copenhagen Business School f.eks.

Svar #6

Den er super god at angive!

Tusind tak for jeres yderst relevante og brugbare svar. 

Brugbart svar (0)

Svar #7
17. januar 2015 af Stygotius (Slettet)

"Amerikansk  kultur " ??   -ja, det lyder som en vældig god idé.

Svar #8
18. januar 2015 af UG124 (Slettet)

Hej Stygotius.

Jeg skal angive det i en aflevering.

Skriv et svar til: Dansk og amerikansk kultur

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.