Dansk

Filmanmeldelse

02. februar 2015 af PleaseHjælpMigAlleSammen (Slettet) - Niveau: 8. klasse
Kan en filmanmeldelse lyde således?

Instruktøren har valgt et for ordinært grundlag, der ikke når ud til seerne godt nok. Efter min mening er filmen lidt for tynd. Den sætter ikke nogen nye standarder, og er ikke så tankevækkende. Bl.a. sammenlignet med for eksempel, den fantastiske kortfilm, Sommersøndag.

Dykk gør brug af mange gode virkemidler, og krøllede detaljer. Bl.a. start musikken og slut musik der er komplet ens, og symbolikken osv. Filmens interessante slutning, giver seerne et smil på læben. Jeg ville give den 3,5 ud af 5.

Konklusion på vurdering af film:
En film med massere af gode detaljer, men skulle gøre noget, der når mere ud til seerne.

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. februar 2015 af Mistique (Slettet)

Du kan evt. kort uddybe hvilke nye standarder "Sommersøndag" gør, og hvorfor den er relevant iforhold til denne film du anmelder.

F.eks. er det samme instruktør eller samme tema?

Jeg vil fjerne "osv. efter "symbolikken", det lyder lidt sjusket, som om man er starten, men ikke lige orker at skrive mere. Enten sæt punktum efter "symbolikken" eller tilføj en-to ting mere.

Du kan også uddybde hvad der efter din mening, ville have gjort filmen mere tankevækkende, eller hvordan den kunne have sat nye standarder.

Ellers ganske fint arbejde :)


Skriv et svar til: Filmanmeldelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.