Dansk

Hjælp til en ansøgning til et gym! :)

06. februar 2015 af Lolerlife - Niveau: 9. klasse

Hej derude, jeg vil spørge om der er nogen, som kunne se på min ansøgning til et gym. Det kunne f.eks. være at jeg har lavet nogle grammatiske fejl, eller om der er noget der kan forbedres. 

Tak på forhånd, her er teksten:

Hej, mit navn er XX og jeg er 16 år gammel.

Jeg søger herved om uddannelsen, da jeg mener at have de rigtige kvalifikationer, der skal til for at blive en ydeende og dygtig elev. Årsagen til at jeg netop har valgt at søge ind på dette gymnasium, skyldes at jeg ser et potentiale i mig selv til at blive en dygtig elev og mener at dette gymnasium ville være det perfekte gymnasium for mig til at forbedre mig. Jeg bor i XX og vil derfor ikke komme til at have nogle problemer med transporten og afstanden vil ikke blive til besvær. I min fritid er jeg sammen med familie og venner, spiller fodbold og har et deltidsjob i "Kvickly XX", som kassemedarbejder. Alt dette er jeg super glad for. Jeg elsker at dyrke sport da jeg mener at det er en vigtig del af livet at holde sig i gang hele tiden. 

Jeg har valgt at tage jobbet som kassemedarbejder da jeg godt kan lide at møde nye mennesker, og jeg mener at det er en god måde at bygge ens selvtillid op på. At jeg har fået mig et arbejde, har gjort mig selvstændig, udadvendt, beslutsom, selvsikker, fleksibel, stabil, målrettet og ansvarsbevidst. Jeg er også social.

Hvis jeg bliver optaget, har jeg tænkt mig at tage den naturvidenskabelige studieretning, da jeg elsker at arbejde om f.eks. kroppen i Bio, regninger i Mat osv. Alt dette der har med Fysik, Kemi, bio og matematik at gøre, er noget jeg alt sammen elsker! Det gør jeg netop fordi jeg synes at det er spændende ting at arbejde med, og det er bare det jeg brænder for. Jeg mener også selv at jeg god til at samarbejde i grupper, og til at enes med andre personer. 

Såfremt i vælger mig som elev, vil jeg med et stort engagement gøre mit allerbedste! :-) 

Jeg håber, at i vil behandle min ansøgning positivt og ser frem til at høre nærmere fra jer. 

Venlig Hilsen 

XX XX


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. februar 2015 af OliverHviid

"i" staves med stort, når det er 2. person pluralis.


Svar #2
06. februar 2015 af Lolerlife

Wat? Hvad er pluralis? Har aldrig hørt om det :3 


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. februar 2015 af OliverHviid

Flertal.


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. februar 2015 af OliverHviid

Altså 2. person flertal.


Svar #5
06. februar 2015 af Lolerlife

Ja tak, har fotstået det. Men kan du udpege et sted i teksten hvor jeg har lavet netop den fejl? 


Brugbart svar (1)

Svar #6
06. februar 2015 af exatb

Jeg søger herved om ind på uddannelsen, da jeg mener at have de rigtige kvalifikationer, der skal til for at blive en ydeende arbejdsom og dygtig elev. Årsagen til at jeg netop har valgt at søge ind på dette gymnasium, skyldes er at jeg ser et potentiale i mig selv til at blive en dygtig elev og mener at dette gymnasium ville være den perfekte gymnasium ramme for mig til at forbedre mig. Jeg bor i XX og vil derfor ikke komme til at have få nogle problemer med transporten og afstanden vil ikke blive til besvær. I min fritid er jeg sammen med familie og venner. Jeg spiller fodbold og har et deltidsjob i "Kvickly XX", som kassemedarbejder. Alt dette er jeg super glad for. Jeg elsker at dyrke sport da jeg mener at det er en vigtig del af livet at holde sig i gang hele tiden. 

Jeg har valgt at tage jobbet som kassemedarbejder da jeg godt kan lide at møde nye mennesker, og jeg mener at det er en god måde at bygge ens sin selvtillid op på. At jeg har fået mig et arbejde, har gjort mig selvstændig, udadvendt, beslutsom, selvsikker, fleksibel, stabil, målrettet og ansvarsbevidst. Jeg er også social.

Hvis jeg bliver optaget, har jeg tænkt mig at tage den naturvidenskabelige studieretning, da jeg elsker at arbejde lære om f.eks. kroppen i Bio, regning i Mat osv. Alt det der har med Fysik, Kemi, bio og matematik at gøre, er noget jeg alt sammen elsker! Det gør jeg netop fordi jeg synes at det er spændende ting at arbejde med, og det er bare det jeg brænder for. Jeg mener også selv at jeg god til at samarbejde i grupper, og til at omgås andre mennesker. enes med andre personer

Såfremt i vælger mig som elev, vil jeg med et stort engagement gøre mit allerbedste! :-) 

Jeg håber, at i vil behandle min ansøgning positivt og ser frem til at høre nærmere fra jer. 


Svar #7
06. februar 2015 af Lolerlife

Tak for det "funfunfun", det hjalp en del :) 


Brugbart svar (1)

Svar #8
06. februar 2015 af Andersen11 (Slettet)

#5

Fejlen med lille "i" findes i de to sidste linier, før "Venlig hilsen".


Brugbart svar (0)

Svar #9
07. februar 2015 af Stygotius

Du må beslutte dig for om du vil bruge startkomma eller ikke. Det du vælger, må du bruge konsekvent i hele din tekst..

1.  "Jeg søger (herved) hermed om (ind på uddannelsen) optagelse på XXXX gymnasium da jeg mener at have......"

2.  Man skriver ikke "*I"* og "jer" til ledelsen af et gymnsium og ikke til f.eks. et firma eller en myndighed. Man holder en neutral og fomel one. Det er jo ikke en af sine kammerater man skrive til.

3.  "den perfekte gymnasium ramme for mig til at forbedre mig". Det går ikke. Skriv "-en ramme om mit arbejde og min udvikling."

4.  Jeg bor i XX og vil derfor ikke  (få nogle nogen) have problemer med transport(en)"

5.  .......afstanden vil ikke (blive til besvær) være noget problem"

6.  "Jeg spiller fodbold og har et deltidsjob som kassemedarbejder i "Kvickly XX", (som kassemedarbejder). Alt dette er jeg (super glad) superglad for".

7.  "Jeg elsker at dyrke sport da jeg mener at det er en vigtig del af livet at holde sig i gang hele tiden."

     Dette giver ingen mening. At man elsker noget, har ikke noget at gøre med at man har fornuftige grunde til det. Man kan simpelthen bare lide det.

8.  "Hvis jeg bliver optaget, (har jeg tænkt mig at tage) vil jeg vælge den naturvidenskabelige studieretning, da jeg elsker at arbejde lære om f.eks. kroppen i (Bio) biologi, om regning i (Mat) matematik osv. Alt (det) hvad der har med (F)fysik, (K)kemi, biologi og matematik at gøre, er noget jeg (alt sammen) elsker (! Det gør jeg netop fordi jeg synes at det er) og finder det spændende (ting) at arbejde med, og det er bare det jeg brænder for. Jeg mener også selv at jeg god til at samarbejde i grupper, og til at omgås andre menneskerenes med andre personer

Såfremt (i vælger mig som elev) jeg bliver optaget, vil jeg med et stort engagement gøre mit allerbedste! :-) 

Jeg (håber, at i vil behandle min ansøgning positivt og) ser frem til at høre (nærmere) positivt nyt (fra jer) om min ansøgning.


Brugbart svar (0)

Svar #10
16. februar 2016 af brekiadiel (Slettet)

Blev du optaget?? :D


Skriv et svar til: Hjælp til en ansøgning til et gym! :)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.