Dansk

Overskrift til hjerteoperations-reportage

13. februar 2015 af cille2000 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej alle :)

Jeg skal lave denne reportage, der omhandler en hjerteoperation vi med klassen var inde og overvære på Århus Syghus. Min opgave er, at fortælle om selve turen og vores indtryk af alle de ting vi så og oplevede.
Det eneste problem jeg mangler en løsning på, er at finde en meget fængende overskrift! Så man virkelig får lyst til at læse artiklen ;)

Håber, I har nogle gode idéer.

Mvh Cecilie


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. februar 2015 af Mistique (Slettet)

Vi kan næppe komme med et forslag, når vi ikke har læst reportagen. Overskrift og hvad du har skrevet skal jo hænge sammen. Hvis du ikke har skrevet reportagen endnu, så vent med overskriften til aller sidst.


Brugbart svar (0)

Svar #2
14. februar 2015 af exatb

"Hjerteoperation på skoleskemaet"

"Skoleelever på operationsstuen"


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. februar 2015 af LubDub

       jeg synes personligt, at der skal være en vis harmoni mellem overskrift og indhold

      så det kommer an på indholdet


Brugbart svar (0)

Svar #4
14. februar 2015 af exatb

Her bliver der bedt om en "fængende overskrift, så man får lyst til at læse artiklen". Målet er ikke at beskrive indholdet, men at fange opmærksomheden.

  


Brugbart svar (0)

Svar #5
14. februar 2015 af exatb

En journalist har engang brugt overskriften:"Med på en kigger i Rigets hjerte." Den handlede om noget lignende på Rigshospitalet.


Skriv et svar til: Overskrift til hjerteoperations-reportage

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.