Matematik

Terninsprøve. - screenshot

23. marts 2015 af gariban - Niveau: A-niveau
Hej sp.
Min søster siger at man til matematik skriftlig eksamen skal tage billede af sin lommeregner som et bevis på hvordan man har regnet opgaven ud.

Men jeg skal skrive med hånden.. Så hvordan skal jeg tage et screenshot,? Og behøver man egentlig det?

Svar #1
23. marts 2015 af gariban

kan nogle hjælpe hurtig?

Brugbart svar (0)

Svar #2
23. marts 2015 af aee4bd941f8b4d9e39210c06c44fcb71 (Slettet)

Du skal bare skrive hvad du har benyttet, det er dokumentation og begrundelse nok.

Brugbart svar (0)

Svar #3
23. marts 2015 af Andersen11 (Slettet)

Man skal nok snarere angive de kommandoer, man benytter for at løse en opgave sammen med en udførlig forklaring af fremgangsmåden og hvad de benyttede kommandoer gør. Dernæst angiver man lommeregnerens resultat, udtryk eller talværdier.

Svar #4
23. marts 2015 af gariban

#2 og #3

Det er også det jeg plejer.. Min søster sagde bare man skulle tage screenshot af sin lommeregner som et bevis.. Det skræmte mig lidt.

Men tak for svar.

Brugbart svar (0)

Svar #5
23. marts 2015 af AskTheAfghan

Hvis du ikke kan screenshoote din lommeregner, hvor du f.eks. skal løse ligningen x3 + 39 = x2, kan du blot skrive i dit besvarelse, hvad der står i din lommeregner helt præcis. Hvis der står i din lommeregner

solve(x3 + 39 = x2, x)                            x = -3.08851,

kan du skrive, at vha. CAS-værktøj, har vi ved solve(x3 + 39 = x2, x), at x = -3.08851.

Du kan evt. skrive en bemærkning, at du ikke kan screenshoote din lommeregner, etc. Snak med din lærer om det.

Skriv et svar til: Terninsprøve. - screenshot

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.