Generelt

Jura på KU

31. marts 2015 af adi0410

Er der nogle, der kan hjælpe med et kort spørgsmål angående optagelse på jurastudiet på KU?

Jeg kan se, at de optager 780 hvert år, men der til gengæld lige knap 2400 ansøgere på kvote 1. Hvordan udvælger de, hvem der optages og ikke optages? Optager de dem med det højeste snit først? 

Håber på, at der er nogle, der ved det eller i hvert fald har lidt kendskab til, hvordan systemet for optagelse foregår. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. marts 2015 af ping317 (Slettet)

Der er 2 måder du kan blive optaget på jurastudiet:

Kvote 1(herigennem optages 90%): Ganske som beskrevet ovenfor tages fra toppen, sidste år var gennemsnittet 9,2

Kvote 2: (herigennem optages 10%) her vuderes den studerende individuelt: hvad var din karakter i relevante fag, har du arbejdet på et advokatkontor eller lign af relevans? 

Envidere kan du søge standby plads, hvor du enten får lov at starte når folk dropper ud, eller har en sikret plads næste år. brug evt. stabatår til at tage på højskole - det kan kun anbefales  


Svar #2
01. april 2015 af adi0410

@ping317

Tak for svaret!

Dog undrer jeg mig stadig over, hvordan de optager ansøgere på kvote 1. Jeg antager, at de optager dem med højest snit først. Tager jeg fejl? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. april 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

#2, det gør man da også, man tager fra toppen, dvs. dem med de højeste gennemsnit bliver optaget indtil der ikke er flere pladser at fordele.

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Jura på KU

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.