Dansk

Romantikken: Oplæsningsstykke

10. maj 2015 af OlgaOlsen (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej,

Jeg skal op i Romantikken i mundtlig dansk. Jeg er i fuld gang med at færdiggøre min synopsis til maleriet "En ligfærd...." af Jørgen Sonne. Jeg kan dog ikke finde ud af, hvilket oplæsningsstykke, jeg skal bruge. Det må gerne ligne noget fra mi  fortolkning:

Soldaten var forelsket i kvinden som er død (Maleriet hænger sammen med en brudefærd, hvor hun har svigtet ham og giftet sig med en anden) , men den ægte romantiske kærlighed vinder og de bliver genforenet som genfærd = Harmonien mellem alting = Den ægte sande romantiske kærlighed. 

Er der nogen som kan hjælpe?


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. maj 2015 af Bujopepo

Hej Olga, jeg skriver selv om netop samme maleri. Vi kunne evt, skrive sammen? :)


Svar #2
26. maj 2015 af OlgaOlsen (Slettet)

Ja, helt sikkert:)


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. maj 2017 af Tobiboy00 (Slettet)

Fandt i ud af en ting man kunne bruge som oplæsningstykke? Står selv nemlig i samme problem ;) 


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. maj 2017 af farvel1 (Slettet)

Mangler også et oplæsningsstykke....                                                                                                                      Er der egentlig en sammenhæng med det moderne gennembrud også?                                                       Hvad er periodens betydning for maleriet?                                                                                                     Håber jeg kan få hjælp på mine spørgsmål, og oplæsningsstykke:)


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. maj 2017 af EmmaBBB

Jeg skal også op i det samme billede :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. maj 2021 af Nicolinehh

er der nogle der vil hjælpe mig med at finde et oplæsningsstykke til det samme billede? Altså en ligfærd. Motiv fra det nordlige sjælland 


Skriv et svar til: Romantikken: Oplæsningsstykke

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.