Matematik

Keglesnitopgave

17. maj 2015 af Linda95 (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej 

Jeg har problemer med at løse delopgave 2. Og håber på der er nogen dygtige som kan hjælpe mig. Jeg har løst 1'eren og forstår den godt. Jeg ved også at det vil være muligt at opstille Hesse matricen i to'eren og trække lambda fra diagonalen? 

Mange tak på forhånd 

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. maj 2015 af Soeffi

Brugbart svar (0)

Svar #2
17. maj 2015 af peter lind

Vi skal altså vide noget om det keglesnit og koordinatsystem for at kunne hjælpe dig

Svar #3
17. maj 2015 af Linda95 (Slettet)

Vi har fået givet matricen A som vi skal arbejde med. Derudover skal man opstille en matrix Q som opfylder ovensående betingelse.I opgave 2 skal vi komme tilbage til den form som står i opgaven under spørgsmålet. Vi kan se det er en hyperbel. Er der andet jeg burde vide for at løse opgaven?

Svar #4

Den anbefalede løsning er følgende. Håber du kan forklare den hvis du forstår den. 

Svar #5

Jeg forstår til og med hessematricen. 

Brugbart svar (0)

Svar #6

Jeg kan ikke se noget med keglesnit i det du har skrevet. Kan vi ikke få hele opgaven ?

Svar #7

Det er lidt stort ved ikke om jeg kan sende det til din mail som et maple dokument?

Svar #8

Under svar #4 har jeg indsat et billede af hele opgaven med lærens løsning 

Brugbart svar (0)

Svar #9

#4 har kun en løsning og den kræver kendskab til opgaven for at være læselig.

Jeg har ikke maple og det er heller ikke en løsning i maple, der er brug for

Svar #10

Men jeg har både lagt opgaven ud og løsningen så jeg kan ikke se hvad der skulle mangle for at kunne hjælpe, medmindre du ikke kan hjælpe med opgaven selvfølgelig:)

Brugbart svar (0)

Svar #11

Problemet er at du kun har lagt noget af opgaven ud ikke det hele. I den del du har lagt ud står der kun at du skal løse noget med et keglesnit, men intet om hvilket keglesnit, det drejer sig om

Svar #12

Det er hele opgaven jeg har lagt ud. Hvilket keglesnit det drejer sig om er nogen man skal komme frem til. Desuden er billedet dårlig i det den har skåret en lille del ud, hvor der står ''Maple ourtputet''. 

Hele opgaven består af disse to dele. 

Skriv et svar til: Keglesnitopgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.