Matematik
Vektorregning
Hvordan kan jeg lave en retningsvinkel for den gule pil.
Jeg ved den vektor længden fra den røde prik til den gule pil er
8,8 cm *0,02272 km = 0.199936 km
Så skal jeg bruge formlen 
Men hvordan kan jeg finde retningsvinklen. Kig på filen UNDSKYLD B-NIEAVU
Svar #1
19. maj 2015 af peter lind
Der mangler oplysninger. Jeg skal have oplysninger om koordinatsystemet og hvilken forbindelser, der er til dette
Svar #2
19. maj 2015 af UchihaItachi
Jamen tænker på kan man ikke finde vinklen ved at bruge en vinkelmåler? så kan jeg indstætte den i formlen
Svar #3
Det kommer lidt an på opgaven og hvad der forventes om det er tilstrækkeligt. Hvis det er tilstrækkeligt kan du godt gøre det
Svar #4
Det er til AT og denne opgave har jeg selv fundet på men lidt af en kopi af vi har lavet med vores lærer. Men ja det er nok tilstrækkeligt. Men hvis jeg kan gøre det med en vinkel målere hvor skal jeg så måle det.
Svar #5
19. maj 2015 af SuneChr
Sjælør Boulevard løber i ca. N NV / S SØ-lig retning. Du skal formodentlig finde vinklen med retning N .
Den er ca. 11º regnet fra N mod uret.
Svar #6
Kan du også godt finde for den grønne. Så kan jeg eftermåle det bagefter igen
Svar #7
Eftersom pilen er parallel med vejen vil jeg nok måle vinklen mellem den øverste vejkant og den øverste kant af billedet
Svar #9
Det kan jeg ikke klare her. Det skal man sidde med vinkelmåleren for at forklare
Svar #10
Man plejer man ikke at tegne en stiplede linje sådan det ligner en trekant
Svar #13
Skal vinklens midtpunkt ligge på startpunktet på billedet eller hvor for at beregne vinklen
Svar #16
19. maj 2015 af SuneChr
Kan også beregnes uden vinkelmåler. Find kateterne i den retvinklede trekant begrænset af de stiplede linjer og fotoets venstre ramme. Mål længden af kateterne og find tangens af den søgte vinkel.
Svar #17
Nej I hvert fald ikke hvis du bruger et normalt koordinatsystem med x aksen pegende mod højre. så er retningsvinklen større end 180º