Almen studieforberedelse (AT)

Mundtlig Årsprøve - 2g

05. juni 2015 af jimmydinesen (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej derude!

Jeg håber, at I kan hjælpe mig med at svare på nogen spørgsmål ang. AT-prøven.

Jeg går i 2g og skal til den mundtlige årsprøve i AT. For omkring 3 uger siden udarbejdede jeg en synopsis, som skulle afleveres til lærerne og skal nu op og tale ud fra den.

Desværre er jeg meget i tvivl om, hvad man skal fremlægge om? Er det mest metoder, sine konklusioner eller bare fra top til tå (Fra problemstilling til samlet konklusion)? Nogen som har været oppe og kan give råd til hvad man skal gøre? :-) 

Mvh


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. juni 2015 af Cille1296 (Slettet)

Til prøven er det vigtigt du ikke bare fremlægger din synopsis, her er det vigtigt du hele tiden har i baghovedet at de allerede har læst den. 
Du skal fremlægge din sag, din problemformulering og din konklusion (kort og kontant).
Husk at det er en metode eksamen, så klø på med metoderne og vær sikker på dem, dem vil de spørger meget ind til. 
Du skal også komme med noget nyt, lad os tage mit tilfælde (censur under besættelsen), her er jeg inde på hvilke konsekvenser det fik for DK at de var underlagt censur fordi de indgik et samarbejde med tyskerne. Her er det nye så, hvordan det gik i lande som f.eks. Norge, hvor de ikke førte en samarbejdspolitik (noget jeg ikke har svaret på i synopsen).
 

Man kan også på forhånd i synopsen have skrevet "det vil jeg komme nærmere ind på til den mundtlige fremlæggelse", og så er det jo vigtigt du husker at komme ind på det :)
 

Håber det hjalp lidt, ellers spørger du bare!


Svar #2
06. juni 2015 af jimmydinesen (Slettet)

Mange tak! 

Det hjalp meget. 


Skriv et svar til: Mundtlig Årsprøve - 2g

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.