Tysk

Teksforståelse

15. juni 2015 af Marianne271 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, jeg har lidt svært ved at forstå nogle punkter i en tekst omkring Mauerpark. Jeg kan ikke vedhæfte hele teksten kun en side. Skriv hvis du vil hjælpe så sender jeg den fulde tekst enten gennem email eller privat besked. 

Det jeg ved er, at der er tale om en kronik. 

Manden Wladimir Kaminer bor nær denne her Mauerpark, hvor Berlin-muren før har stået. Han fortæller hvordan der i dag ikke er blevet bygget noget på denne jord, pga. uenigheder som ejerne af jorden har med hinanden. 

Han siger at jorden er tom og han mener at der burde plantes nogle træer her, så det ligner mere en park. Derudover snakker han også om hundene, der lever her, og om hvordan det kan være at disse hunde kan leve i så lang tid, at de faktisk virker udødelige. Der hvor jeg bliver forvirret er når han skal give det her interview, og fortælle om Mauerpark i anledningen af d. 20 årsdag for murens fald. Der står noget med en fordboldkamp og noget med politiet i baggrunden. Jeg forstår ikke, helt hvad der sker. 

Nogen der kan forklare?

Vedhæftet fil: IMG_5707.JPG

Svar #1
15. juni 2015 af Marianne271 (Slettet)

Første side

Vedhæftet fil:IMG_5703.JPG

Svar #2

Anden side

Vedhæftet fil:IMG_5704.JPG

Svar #3

Tredje side

Vedhæftet fil:IMG_5705.JPG

Svar #4

Fjerde side

Vedhæftet fil:IMG_5706.JPG

Svar #5

Femte side

Vedhæftet fil:IMG_5707.JPG

Svar #6

Sjette side

Vedhæftet fil:IMG_5708.JPG

Skriv et svar til: Teksforståelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.