Studievalg og videregående studie

Spansk VS Kinesisk

17. juni 2015 af dfs23ew (Slettet)

Jeg er usikker i forhold til mit valg af 2. fremmedsprog. Har udelukket tysk, fransk og italiensk. 

Nu står jeg mellem kinesk på A eller spansk på A. 

Både kinesiske og spanske film kan jeg lide, jeg synes kulturene og landene er spændende. Jeg føler dog jeg mest kan bruge spansk til noget, men alligevel er der vel flest der snakker kinesisk?

Spansk tror jeg minder mere om det jeg er vant til på grund af alfabetet, ved godt det er andre lyde o.s.v men stadig mere.  Hvor ved kinesisk starter man jo helt fra bunden, da selv alfabetet er noget som er anderledes. Det ser jeg som en fordele, for nu har jeg anvendt som udgangspunkt den samme alfabet i dansk, engelsk og tysk. Jeg tror jeg vil være bedst til at snakke kinesisk, da udtalelsen af spanske ord, kunne blive et problem for mig. 

Jeg VIL besøg Kina, men hvis jeg skulle bo et sted af de to steder, så er det Spanien. Desuden kunne jeg godt finde på at bo nogle måneder i USA, for jeg føler jeg kan bruge Spansk til mere. 

Så vil høre om nogle havde nogle erfaringer eller råd i forhold til de to fremmedsprog?? 

Tak på forhånd! 


Skriv et svar til: Spansk VS Kinesisk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.