Generelt

Gymnasium STX

24. juni 2015 af Caroline145 (Slettet)

Hej, jeg har et spørgsmål angående det normale gymnasie (STX).

Jeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien og jeg ved ikke helt hvad jeg kan forvente. Fx med lektier. Jeg har nemlig et arbejde i et supermarked, og jeg er nervøs for, at jeg ikke kan få lov til at beholde det arbejde, som jeg efterhånden er blevet ret glad for. Så er det muligt at arbejde to gange om ugen, mens man går i gymnasiet?


Brugbart svar (1)

Svar #1
24. juni 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Det kommer jo an på dig selv. Hvis arbejdet ligger i skoletiden, så er det ikke så godt, da der er ret strikse regler for fravær på STX.

Hvis arbejdet ligger uden før eller efter undervisningen, ja så det dig selv der bestemmer fordelingen af lektier, arbejde, sove, fritid, andre aktiviter herunder evt. et socialt liv ved siden af skolen. Dit liv, dit valg. For en normal person, der ikke stræber efter altid at få 12, ser jeg intet problem.

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. juni 2015 af K92H (Slettet)

Jeg havde arbejde indtil starten af 3.g, og oplevede ikke problemer med at koble skole og arbejde sammen. Tror jeg havde ca. 15 timer om ugen fordelt over eftermiddage og weekendvagter. De fleste fritidsjob er jo netop også netop ment som et "efter skole" arbejde. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. juni 2015 af MrJunk (Slettet)

Det kommer an på hvor godt du vil klare dig på skolen... Hvis du en af dem der vil ud med et meget højt gennemsnit, er det nok mere sandsynligt at sige op på arbejde. Men på den anden side, så har jeg set nogle før, der både kunne klare arbejde og klare sig godt i skolen. Men det kommer an på den enkelte person, og priotere sin tid. Jeg fik selv et arbejde i starten af 1.g, og vil ønske jeg aldrig havde gjort det. Kunne ikk klare skolen og arbejde samtidigt. Men nok ikk kun derfor jeg klarede mig dårligt, men største grunden til jeg ikk klarede mig godt i 1.g. Så det nok noget du skal gøre op med dig selv. Mange vælger at arbejde 1.g og stoppe i 2.g, det kunne du også... 

Men husk, du har kun et forsøg når det kommer til gymnasium, medmindre du vil starte forfra. Så er det virkelig så vigtigt at have et arbejde, fremfor at fokusere på skolen?? :)) 


Skriv et svar til: Gymnasium STX

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.