Studievejledning

Side 2 - Nægtet oprykning til 3.g

Brugbart svar (2)

Svar #21
09. juli 2015 af Mark321 (Slettet)

Hvad med Einstein? Han var skide dårlig i skolen!

Det er en myte og det er på ingen måde sandt.


Brugbart svar (0)

Svar #22
01. juli 2020 af sirin17

Heyy

skriver angående at, jeg har været til samtale idag og fik af vide jeg ikke kunne fortsætte selvom der står noget andet inde på lectio appen. Ville rigtig gerne videre, er der nogle der har råd til hvad jeg kunne gøre???


Brugbart svar (0)

Svar #23
01. juli 2020 af Anders521

Lige nu er der sommerferie. Du kan overveje, hvad du nu vil lave: find et arbejde eller starte på en ny uddannelse.


Brugbart svar (0)

Svar #24
02. juli 2020 af sirin17

jamen, ville bare gerne fortsætte men det også fordi jeg har en ret hård rektor.


Brugbart svar (2)

Svar #25
02. juli 2020 af maxpower123

Shit, 5 år siden alligevel. Havde helt glemte alt om dette opslag. For at opdatere, så blev jeg sgu student, færdigjort min bachelor og skal starte på en kandidat til september. Alt kan lade sig gøre, hvis man kæmper sin sag og beviser overfor sig selv, at man godt kan!!


Brugbart svar (0)

Svar #26
02. juli 2020 af sirin17

Ja, har dog skrevet en klage, men det ville ikke hjælpe på noget da det eneste hun siger er at jeg skal tage 2.g om eller finde noget andet

Brugbart svar (0)

Svar #27
02. juli 2020 af maxpower123

#26 Din klage skal virkelig være godt begrundet, så tænker jeg sagtens at du kan få en chance mere. Jeg skrev et brev til rektor og læste det op til samtalen.. vis at du virkelig vil det her, og at du sagtens kan tage dig sammen. Forklar hvorfor du ikke har kunne få de karakterer du ville, og lov rektor at du godt kan rykke dig i 3.g. Jeg græd endda, da jeg læste brevet op, og det tænker jeg også var med til at kunne få overbevist rektor den gang. 


Brugbart svar (0)

Svar #28
02. juli 2020 af Poseidon1

#25

Kæmpe tillykke med dine bedrifter, må man spørge, hvad du har valgt at studere?


Brugbart svar (0)

Svar #29
02. juli 2020 af maxpower123

#28

#25

Kæmpe tillykke med dine bedrifter, må man spørge, hvad du har valgt at studere?

Vil helst forblive anonym :)


Brugbart svar (0)

Svar #30
02. juli 2020 af Poseidon1

#29

Det er helt fint!


Brugbart svar (0)

Svar #31
02. juli 2020 af sirin17

Problemet er, at rektoren er ret ligeglad for sad og græd der inde men hun er ligeglad og sagde endda mine karakter ikke har været retfærdige. Men ved ellers ikke hvad jeh skal gøre, da jeg også har skrevet en klage til lærerne med at jeg ikke er tilfreds med min karakter

Brugbart svar (0)

Svar #32
02. juli 2020 af Anders521

# 31 Der er ikke meget andet du kan gøre. Din rektor har givet dig et valg - enten tager du 2.g om eller du finder noget andet at lave. 


Brugbart svar (0)

Svar #33
02. juli 2020 af sirin17

Har været på skolen for, at tale med hende men hun sagde at jeg skal skrive en klage på en side og de ville så se på den og godkender de den kan jeg fortsætte i 3.g

Brugbart svar (0)

Svar #34
02. juli 2020 af Anders521

# 33 Ja, hvis rektor giver dig medhold i klagen, så kan du rykke op til næste klassetrin.


Brugbart svar (0)

Svar #35
02. juli 2020 af sirin17

Ved bare ikke hvordan jeg skal skrive en hel side og klage plus den skal være ret god så de kan godkende den

Brugbart svar (0)

Svar #36
02. juli 2020 af Anders521

# 35 Det er sandelig en udfordring, du har påtaget dig. Held og lykke.


Brugbart svar (1)

Svar #37
02. juli 2020 af maxpower123

#35 Ved bare ikke hvordan jeg skal skrive en hel side og klage plus den skal være ret god så de kan godkende den

Af min erfaring, så gør klagen så personlig som muligt. Henvis til alle de udfordringer som har gjort at du ikke fik de karakterer du ville. Dokumentér at du har klaret det bedre i 1.g, hvis karakterer var bedre dengang. Ellers så find på en god historie, så rektor kan relatere til hvad du har gået igennem. Men vær ærlig overfor dig selv. VIL du virkelig det her? Jeg håber det lykkedes for dig at komme igennem. Jeg var glad for at jeg fik overtalt rektor dengang. Selvom mit snit ikke var det bedste, så beviste jeg både overfor rektor, men også mig selv, at det sagtens kunne lade sig gøre at.


Brugbart svar (0)

Svar #38
03. juli 2020 af Justitia

Dine undervisere skal ikke give dig gode karakterer af medlidenhed. Jeg tror næppe, at samtlige dine undervisere har taget fejl i deres bedømmelser af dine præstationer! Du har ikke fortjent at rykke op, hvorfor du står i den situation, som du gør. Det kan godt være, du har haft det hårdt pga. nogle private årsager - men det retfærdiggør stadig ikke, at du skal avancere! 

Du påstår godt nok, at du kan klare dét bedre på 3. år, og få de ønskede karakterer! Men denne påstand tror kun du på. Du har hidtil endnu ikke formået at præstere noget som helst i gymnasiet, hvorfor skulle dine undervisere samt rektor så tro på dig? 

Summa summarum: Du har ikke formået at præstere tilstrækkeligt på 1. samt 2. årgang i gymnasiet - ergo du fortjener ikke at avancere til 3. årgang. 


Brugbart svar (1)

Svar #39
03. juli 2020 af maxpower123

#38

Dine undervisere skal ikke give dig gode karakterer af medlidenhed. Jeg tror næppe, at samtlige dine undervisere har taget fejl i deres bedømmelser af dine præstationer! Du har ikke fortjent at rykke op, hvorfor du står i den situation, som du gør. Det kan godt være, du har haft det hårdt pga. nogle private årsager - men det retfærdiggør stadig ikke, at du skal avancere! 

Du påstår godt nok, at du kan klare dét bedre på 3. år, og få de ønskede karakterer! Men denne påstand tror kun du på. Du har hidtil endnu ikke formået at præstere noget som helst i gymnasiet, hvorfor skulle dine undervisere samt rektor så tro på dig? 

Summa summarum: Du har ikke formået at præstere tilstrækkeligt på 1. samt 2. årgang i gymnasiet - ergo du fortjener ikke at avancere til 3. årgang. 

Hej, det er mig som har skrevet dette opslag i sin tid.. det er 5 år gammelt. Jeg ved ikke om dit svar henvender sig til Anders521 der står i samme situation? Hvis du læser de seneste kommentaterer, så blev jeg som sagt student, og skal starte på en kandidat til september..  

Summa summarun: Jeg formåede at bevise at jeg sagtens kunne klare mig igennem, og derfor fortjente jeg at avancere til 3.g og blive student, trods mit snit ikke var noget at prale af. 


Brugbart svar (0)

Svar #40
03. juli 2020 af Justitia

Nej på baggrund af dine præstationer, så havde du IKKE fortjent at avancere til 3. årgang, omend at du klarede gymnasiet. Med den logik som du lægger for dagen, så studerer du nok ikke noget, hvor logisk tænkning indgår. 


Der er 46 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.