Generelt

Eksamensbevis

27. juli 2015 af lokpæø (Slettet)

Hej, jeg skal til jobsamtale imorgen , hvor de i dag ringede til mig og fortalte at de gerne ville se mit eksamensbevis. 

Tror I bare det fordi de skal se mit gennesnit. Eller er det andet?


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. juli 2015 af Letum

Det er vel dit eksamensbevis? Altså, det bevis du har fået, hvor dine karakter står osv. :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
28. juli 2015 af Eksperimentalfysikeren

Det er normalt, at en arbejdsgiver gerne vil se eksamesbeviset. Der er faktisk stillinger, hvor det er krævet.

Så længe, du ikke har nogen erhvervserfaring, er eksamensbeviset den eneste dokumentation for, hvad du kan.

Senere kan der være tilfælde, hvor arbejdsgiveren SKAL kontrollere, at du har den uddannelse, som du påstår. Der var for nogle år siden nogle tilfælde, hvor personer havde bluffet sig til stillinger, de ikke havde kompetancer til. Det er bl.a. i udlandet sket, at en luftkaptajn ikke var uddanet pilot. Flyet faldt ned! Derfor kan der være ret strenge krav til, at man skal vise eksamensbevis. Det er dog nok ikke tilfældet her.

Et råd: Tag en kopi af eksamensbeviset og tag det med sammen med eksamensbeviset. Vis eksamensbeviset og giv arbejdsgiveren kopien. Det giver et godt indtryk.


Skriv et svar til: Eksamensbevis

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.