Matematik
Residualplot på n-spire!
Jeg har virkelig brug for hjælp!! Jeg har sat i virkelig lang tid og kan slet ikke få det til at passe :( Er heller ikke den bedste til matematik.
Men ja, min opgaver lyder således "Benyt et residualplot til at vurdere, hvor godt modellen passer til data." og jeg har lavet en andengradsregression og jeg ved hvordan min funktion lyder osv. Men mig og n-spire er slet ikke bedste venner i dag! Jeg går ind under grafer og har både skrevet hele funktionen ind, men jeg har også prøvet bare at skrive "f2(x)", dernæst trykker jeg enter og der sker intet. Jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert, for det er lidt lang tid siden vi har haft om andengradspolynomer og når jeg kigger på min gamle notater i n-spire, så kan jeg se at jeg har gjort det før, men problemet er at jeg ikke kan huske hvordan (og det burde jeg nokskrive ned næste gang, haha).
Jeg kiggede også her: https://www.youtube.com/watch?v=ig-h7BdNffw og jeg tror faktisk at jeg skal gøre sådan der ved 0.50, hvor det står udført, men det ved jeg heller ikke hvordan man gør..
Men ja, nogle der kan hjælpe med disse to ting? Ville være en stor hjælp, da de næste opgaver omhandler dette.
Svar #1
17. september 2015 af giggity (Slettet)
Det der med det youtube link, det skal jeg ikke bruge til den opgave, men det var en anden! Sorry.. Men ja.
Skriv et svar til: Residualplot på n-spire!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.