Dansk
Dybdekomposition?
Hej - Jeg er igang med en billedanalyse af maleriet " Et Familiestykke " (http://www.wikiwand.com/no/Emilius_Ditlev_B%C3%A6rentzen)
Jeg er lidt i tvivl om Dybdekomposition, og ville høre om I kunne hjælpe mig?
Svar #1
21. september 2015 af Soeffi
Dybdekompositionen i et billede betyder vel noget med forgrund, mellemgrund og baggrund.
Svar #2
21. september 2015 af Kunitinator (Slettet)
Det betyder noget med om e rummet dybt, fiadt, klart eller diffust,Skabes rummet via linearperspektiv, overlapning, størrelsesforskel le, farvekontraste. Men kan ikke rigtig fortælle noget om det :)
Svar #3

Der er brugt linear perspektiv, det kan man bl.a. se i linjerne i gulvbrædderne, der peger mod et punkt midt i billedet.
Der er også brugt overlapning, da personerne i forgrunden overlapper personerne ved vinduet. De er også malet større end dem ved vinduet.
Bygningerne udenfor er malet i svagere og mere diffuse farver for at markere at de er længere væk.
Svar #4
21. september 2015 af Kunitinator (Slettet)
Der er brugt linear perspektiv, det kan man bl.a. se i linjerne i gulvbrædderne, der peger mod et punkt midt i billedet.
Der er også brugt overlapning, da personerne i forgrunden overlapper personerne ved vinduet. De er også malet større end dem ved vinduet.
Bygningerne udenfor er malet i svagere og mere diffuse farver for at markere at de er længere væk.
Tusind tak for dit svar! Du snakkede bl.a. om Lineær perspektiv, det er når kunsteren gerne vil have os til at se igennem "lærredet" og se en slags anden verden, hvad kunne den være? Kunne det være fordi, i romantikken så man kun det gode og det dejlige med Danmark, men rent faktisk gik det ikke så godt?
Svar #5
Tusind tak for dit svar! Du snakkede bl.a. om Lineær perspektiv, det er når kunsteren gerne vil have os til at se igennem "lærredet" og se en slags anden verden, hvad kunne den være? Kunne det være fordi, i romantikken så man kun det gode og det dejlige med Danmark, men rent faktisk gik det ikke så godt?
Jeg vil snarere sige, at hvis man kigger på lyset udenfor, ligner det gyldent lys fra en aftensol. Det skaber en behagelig stemning. Jeg tror, at det er rigtigt at man forskønnede tingene og mest så indad. Jeg er ikke sikker på om kunstneren har skjulte budskaber, hvis det er det, som du mener.
Skriv et svar til: Dybdekomposition?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.