Matematik

lineær afbildning.

10. november 2015 af nikbbh (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Haster!! Jeg har et spørgsmål som omhandler lineær afbildning. Jeg skal snart aflevere, så det skal være inden fredag. Jeg skal finde en lineærafbildning g:R^2x2 ->R^2 som har U som kerne. 

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. november 2015 af peter lind

Kom med hele opgaven

Svar #2
10. november 2015 af nikbbh (Slettet)

okay har oplaodet opgaven. det er opgave 3d.

tak på forhånd

Vedhæftet fil:hjemopg3 (1).pdf

Svar #3

Har vedhæftet opgaven *

Svar #4

er lidt træt. det er opgave 2d. 

Brugbart svar (0)

Svar #5
11. november 2015 af peter lind

Find det ortogonale underrum til U.  Der er mange muligheder; men det nemmeste er nok at vælge den afbildning, der er den der den identiske afbildning for det ortogonale underrum ind i sig selv og 0 ellers.

Du kan også supplere dine basisvektorer for U til en basis for hele vektorrummet. Afbildninge af disse basisvektorer ind i sig selv og ellers 0

#4 Jeg kan godt forstå at du er træt på den tid af dagen. Det er generelt en dårlig idet at regne på opgaver på så sent et tidspunkt

Svar #6
11. november 2015 af nikbbh (Slettet)

Hvordan er fremgangsåden for at finde det ortogonale underrum til U. Jeg har ikke stødt på dette før. Jeg ikke helt sikker på jeg forstår det korrekt. Kan uddybe det lidt mere? 

-og ja det er ikke et specielt godt tidspunkt at regne opgaver.  

Brugbart svar (0)

Svar #7
11. november 2015 af peter lind

Man kan finde det ortogonale underrum med en metode Gram-Schmidts metode. Har du ikke haft om det skal du nok ikke bruge den. Supler de to basisvektorer for U med vektorer så du har en basis for hele vektorrummet. Du kan så lade funktionen være den funkion, der afbilder disse vektorer på sig selv og ellers 0

Skriv et svar til: lineær afbildning.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.