Tysk

Hjælp til oversættelse

06. december 2015 af HansJensen25 - Niveau: B-niveau

Hej

Jeg har en oversættelse i tysk, som jeg meget gerne ville have set igennem. Mit niveau er ikke det højeste, men har gjort det så godt jeg kan. Håber der er en venlig sjæl der har tid til at kigge det igennem og komme med et par rettelser :)

Oversættelsen er vedhæftet som fil

Vedhæftet fil: Oversættelse 2.0.docx

Brugbart svar (1)

Svar #1
06. december 2015 af Tyskfødt (Slettet)

.Jeg må afsende brevet allerede i dag. – Ich muss schon heute den Brief abschicken

.Jeg har lovet (versprechen) at afsende brevet i dag. – Ich habe versprochen den Brief heute  abzuschicken.

.Jeg har lovet, at jeg afsender brevet i dag. – Ich habe versprochen, dass ich den Brief heute abschicke.

De har meddelt (mitteilen), at toget kører ind på spor 10. – Sie haben mitgeteilten, dass der Zug in Gleis 10 einfährt.

De meddeler nu, at toget er kørt ind på spor 10. – Jetzt teilen sie mit, dass der Zug ist in Gleis 10 eingefahren ist.

Jeg beklager (bedauern), at jeg ikke kan afsende brevet i dag. – Ich bedauere, dass ich nicht den Brief nicht

h eute abschicken kann.

Jeg er vred, fordi han har angrebet (angreifen) min person. – Ich bin böse, weil er hat meine Person angreifen.  angegriffen hat.

Godt gået!

 


Svar #2
06. december 2015 af HansJensen25

Mange tusind tak for hjælpen!


Skriv et svar til: Hjælp til oversættelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.