Almen studieforberedelse (AT)

Afskaffelse af idræt i gymnasiet

13. januar 2016 af Saly23 - Niveau: C-niveau

Jeg skal skrive en tale om, hvorfor det er godt at afskaffe idræt. Men jeg har svært ved at finde på noget. Så hvad synes i om at afskaffe idræt PÅ gymnasiet?


Svar #1
13. januar 2016 af Saly23

Nogle, der kan svare hurtigt? Skal bruge det til i morgen


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. januar 2016 af BadBoyBard (Slettet)

Jeg mener det er en brilliant idè, for det var virkelig mit hades fag som matematisk-kemisk student! ;)

Jeg kan godt se, at danske elever måske ikke for motion nok, og at dette godt nok er et folkesundhedsproblem, men en eller to timers idræt per uge hjælper nok ikke det store. Der burde være andre incitamenter til at få folk til at dyrke motion, og at gøre idræt obligatorisk er ikke løsningen. Hvorfor ikke lave kampagner, der virklig viser og overbeviser folk for, hvad fordelene er ved at motionere? 

Derudover, er gymnasier akademiske, og idræt har absolut intet med akademi at gøre andet end at være end torn i øjet for dem der får 10 og 12 i alle andre fag end idræt.

Jeg synes i stedet, at faget burde være et valgfag, så man selv kan vælge at tage, således, at dem, der er atletiske kan få et bedre gennemsnit, og dem, som er i gymnasiet for at lære kan slippe frit udenom idræt. 

Det er mine to cents.

Bard


Svar #3
13. januar 2016 af Saly23

Tusind tak for dit svar!


Skriv et svar til: Afskaffelse af idræt i gymnasiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.