Dansk
Uddannelsesparat
Hej
Jeg er en dreng som gerne ville blev bedre til skolen. Mit skolegennemsnit ligger på 3,7 og jeg har 4 måneder til at blev bedre. Hvad skal jeg gøre for at blev uddannelsesparat, da jeg ikke er uddannelsesparat ?
Svar #2
21. februar 2016 af simo99 (Slettet)
Du kan evt. bruge mere af din fritid på at øve dig på de ting du har svært ved. Tingene kommer jo ikke af sig selv. Men i så fald, at det ikke hjælper dig så søg en som er dygtigere end dig selv. Det kunne f.eks. være en søster/bror eller mor/far. Der er mange af de ting som man oftest har svært ved som man selv kan afhjælpe. At øve sig og søge ny viden er kilden. Prøv bla. at se nogle af de videoer som er på frividen.dk
Det hjælper utrolig meget. Håber du kan hæve dit gennemsnit. Men i så fald, at det ikke lykkedes, så tag et år i 10´ende. Du kunne måske også overveje en anden vej til uddannelse. For hvis man går ind til f.eks. en stx eller hhx, så vil det blive svært at følge med når ens gennemsnit ikke er højere. Dermed ikke sagt at det er umuligt( for bestemt ikke, det afhænger også af ens lærer). Men det er en god ting at have i baghovedet, at ens studieforbereder har stor erfarring med vidresendelse af unge mennesker.
Jeg håber du træffer det rette valg :)
Svar #3
21. februar 2016 af PeterValberg
Jeg er enig med #2, ... tag et 10'ende skoleår inden din ungdomsuddannelse
Skriv et svar til: Uddannelsesparat
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.