Dansk

Middelalder

02. marts 2016 af jegbrugerstudieportalen1 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Læs om middelalderen som litteraturhistorisk periode på nettet. Hvilke genrer var populære og hvorfor?

Har fundet ud af at de populære no er folkeeventyr og folkeviser. Spørgsmålet er bare så hvor er det lige disse som var populære den gang?

har søgt på nettet og kan ikke finde det selvom min lærer påstår at man godt kan.

Brugbart svar (0)

Svar #1
02. marts 2016 af Skaljeglavedinelektier

Grundlaget for de mundligt overleveret fortællinger er analfabetisme. Prøv evt. at tænke over hvorfor disse fortællinger og analfabetisme går, så at sige, hånd i hånd.

Brugbart svar (0)

Svar #2
02. marts 2016 af Stygotius (Slettet)

Et bedre udtryk end *folkeviser" er "adelsviser" da det kun var adelen (og kirkens folk)  der kunne læse og skrive. Det var også kun adelen der læse og kendte "folkeviserne". IK middelaldeen var der såedes ingen genre drr var populær i befolkningen som sådan. 

P.S. (#1)

"de mundtligt overleverede  fortællinger".

Brugbart svar (1)

Svar #3
02. marts 2016 af Skaljeglavedinelektier

Ja det er en beklagelig fejl. Dog er det her heller ikke helt perfekt. 

"Det var også kun adelen der læse og kendte "folkeviserne". IK middelaldeen var der såedes ingen genre drr var populær i befolkningen som sådan"

Brugbart svar (0)

Svar #4
02. marts 2016 af Stygotius (Slettet)

Ak, nej, mit tastatur er nok noget slidt. 

Brugbart svar (0)

Svar #5
03. marts 2016 af SuneChr

"Slå-fejl" er let at diagnosticere. [E] og [R]  er hinandens naboer på klaviaturet, og derfor er det klart, at
Stygotius klarer frisag desangående.  :)

Brugbart svar (0)

Svar #6
04. marts 2016 af Stygotius (Slettet)

Bemærkningen om mit tastatur ver noget selvironisk. Jeg kunne også have skrevet at jeg ikke kunne styre mine 10 tommelfingre.  Jeg troede at det var tydeligt for enhver.

Jeg kender godt forskellen på stavefejl og tastefejl,

Skriv et svar til: Middelalder

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.