Studievejledning

Fravær

11. marts 2016 af Bob1234567891 (Slettet)

Hej, 

Sagen er den, at jeg skal til tandlægen i næste uge. Det betyder, at jeg kommer til at få fravær i nogle morgentimer hvor vi har Almen Studieforberedelse. Problemet er bare, at jeg har 14 % fravær i Almen Studieforberedelse (St), da jeg var syg en anden dag, hvor vi havde det. Grunden til, at det er så højt er fordi at vi har så få st timer. 

Jeg går ud fra, at mit fravær i st vil overstige 15 %, hvis jeg tager til tandlægen i de timer, jeg havde planlagt. Mit samlede fravær er 0,47 % så det er ikke fordi jeg er bekymret for det, men kommer jeg til at få en advarsel, hvis mit fravær overstiger 15 % i enkeltfaget almen studieforberedelse, og hvilke konsekvenser kan det få for mig? 

Betragter man “st“ som et fag? 


Brugbart svar (1)

Svar #1
11. marts 2016 af SuneChr

Tandlægebesøg skal ligge udenfor skoletiden, med mindre det er meget akut, og det er det jo ikke, når det er planlagt. Så få en anden tid. For køretimer/køreprøve(r) hos en kørelærer er det heller ikke rimeligt, at de skal ligge i skoletiden. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. marts 2016 af OnceUponATime

Du får først en advarsel når det overstiger 20%, faktisk.

Brugbart svar (1)

Svar #3
12. marts 2016 af Studscientpol (Slettet)

Jeg tror de vi se med fingre gennem det, når dit samlede fravær er 0,47 %. Så længe du har en årsag er det vel ok?

Der er mange andre din skole koncentrer sig om som har en hel anden sag end dig


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. marts 2016 af Stats

En tommelfingerregel: Hvis du kan få en læge erklæring for dit fravær, så er fraværet acceptabelt :-)

Lidt ligesom på en arbejdsplads :)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Fravær

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.