Dansk

Please!! Hjælp til projektopgave det haster!!!

03. april 2016 af Emmaa1212 - Niveau: 8. klasse
Hej, jeg skal snart være færdig med min problemformulering, og har ikke startet på den endnu. Jeg er meget i tvivl hvilken emne jeg skal tage, fordi at jeg frygter at min projektopgave ender med at blive til en emneopgave, hvilket betyder at jeg dumper. Vores overemne er " stof til eftertanke" og min lærer har bestemt at jeg skal vælge imellem disse tre underemner: vold i hjemmet, racisme eller flygtningeproblemmet i EU.
Håber at i ville skrive hurtigt muligt hvilket af ovenstående emner der ville passe bedst til min projektopgave:)

Brugbart svar (1)

Svar #1
03. april 2016 af Audioholic

Jeg har selv skrevet projektopgave om racisme - så der er ingen frygt for at det bliver en emneopgave dér.

Svar #2
03. april 2016 af Emmaa1212

Hvilke MEGET dybgående spørgsmål kunne jeg stille i problemformuleringen, nu når det er emnet racisme. Jeg har nemlig brug for 4 og er meget interseret nu når du har skrevet om emnet og tydeligvis ved meget om emnet:) håber jeg for svar igen:)

Brugbart svar (1)

Svar #3
03. april 2016 af Audioholic

Jeg har copy-pastet vores problemformulering fra 9. klasse - du kan bruge den eller hente inspiration fra den :-) Jeg er ligeglad! Jeg vil dog opfordre dig til kun at hente inspiration fra den :-)

Citering af vores problemformulering fra 9. klasse obligatoriske projektopgave:

" Vi har valgt at skrive om racisme, fordi vi synes, det er utroligt at der stadig eksisterer racisme i det 21. århundrede. Vi synes, det kunne være spændende at udforske, hvorfor racisme stadig finder sted. 
Vi vil i vores opgave komme ind på en definition af racisme, og hvad en gammel historiker ved navn Arthur de Gobineau mente om de sorte. Vi er inde på racismens udbredelse i den vestlige verden ved, Den Sorte Død, slaveriet i Amerika og Hitlers raceudryddelsespolitik. 
Ydermere vil vi undersøge, hvorfor racisme forekommer, og hvad Hitler beskyldte jøderne for. Slutligt vil vi undersøge, hvad man gør for at stoppe racisme, og dér vil vi komme ind på, hvilke organisationer der er med i kampen mod racisme, samt hvilke problemer racisme skaber. "


Svar #4
03. april 2016 af Emmaa1212

Tusind tak for svaret:)

Skriv et svar til: Please!! Hjælp til projektopgave det haster!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.