Samfundsfag

Argumenter ud fra en liberalistisk grundholdning (jobskabelse)

13. april 2016 af chokoladecookie (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej! 

Jeg skal argumentere ud fra en liberalistisk grundholdning imod præsident Barack Obamas plan for jobskabelse. Derfor har jeg fået nogle punkter for, hvordan jobskabelsen skal finde sted. Jeg har allerede undersøgt de fleste og fundet frem til, hvorfor man ifølge liberalismen vil være imod dette; dog har jeg 2 punkter, hvor jeg er lidt i tvivl om modargumenter. 

- Forlængelse af perioden arbejdsløse kan få understøtelse/dagpenge med 13 uger og skattefritagelse for understøttelse. 

- Hjælp til husejere med at betale lån, således huset ikke kommer på tvangsauktion. 

Jeg håber i vil hjælpe mig på vej med de sidste 2 punkter :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
13. april 2016 af LilanKahn (Slettet)

- Forlængelse af perioden arbejdsløse kan få understøtelse/dagpenge med 13 uger og skattefritagelse for understøttelse. 

Argumenter her for en hård liberalist er at det gør markede inefficent og der tabes arbejdspladser ved at ligge en kunstig miniumsløn for de her personer der ikke kan lever værdi der svarer til den kunstige miniumløn som gør at der ikke bliver skabt værdi i perioden.

- Hjælp til husejere med at betale lån, således huset ikke kommer på tvangsauktion.

Ud fra jobskabelse er jeg blank på den her, men tænker man kan falde tilbage på hvad liberale mener er statens opgaver (politi, militær og retsvæsen)

Svar #2
14. april 2016 af chokoladecookie (Slettet)

Tak! Havde slet ikke tænkt på det første, så det er jeg super glad. 

Men ja, havde også overvejet det andet, men det fortæller som sagt ikke så meget om jobskabelsen. 

Skriv et svar til: Argumenter ud fra en liberalistisk grundholdning (jobskabelse)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.