Engelsk

ENGELSK MUNDTLIG - BLACKS, WHITES AND RACISM!!!!!

14. april 2016 af emilie321 - Niveau: 9. klasse

Hej derude. 

Jeg skal op til min mundtlig engelsk eksamen og har valgt overemnet ''Blacks, Whites And Racism''. 

Har I nogle underemner, som jeg kan snakke om? Det må meget gerne være interessant og spændende. I må meget gerne komme med kilder også! Det ville være sådan en stor hjælp, hvis i havde nogle ideer og kilder. 

Tusinde tak på forhånd :-)


Brugbart svar (2)

Svar #1
14. april 2016 af Studentos

Apartheid 

Ku Klux Klan 

Prejudices and discrimination (spørg din lærer til råds hvis du har intentioner om at vælge dette underemne)


Svar #2
14. april 2016 af emilie321

Hvilke kilder kunne være gode? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. april 2016 af PresidentDungeon


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. april 2016 af Ruveydaa (Slettet)

Kunne man måske komme med et mere "kreativt" emne, som er noget nyt at høre og mere interessant end de standarte underemner?

Brugbart svar (0)

Svar #5
15. april 2016 af Ruveydaa (Slettet)

Men tusinde tak for dine kilder!!

Brugbart svar (1)

Svar #6
15. april 2016 af K92H (Slettet)

Et andet interessant emne kunne være drab på sorte begået af politifolk i USA.

En af de mest omtalte sager er drabet på Michael Brown, som blev skudt og dræbt af politiet i Ferguson, Missouri. Drabet var direkte årsag til uroligheder i Ferguson og demonstrationer mange steder i USA, fordi man mente, at politiet kun skød ham, fordi han var sort.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ferguson_unrest

https://en.wikipedia.org/wiki/Shooting_of_Michael_Brown


Svar #7
15. april 2016 af emilie321

Lyder som en sindsyg god ide. Tusinde tak! 


Svar #8
15. april 2016 af emilie321

Vi må dog ikke bruge wikipedia som kilde. Kan du eksempelvis finde en anden hjemmeside? Jeg tænker at snakke om Apartheid også imens? Lyder det som en god ide, eller bliver det for indviklet? 


Brugbart svar (1)

Svar #9
15. april 2016 af Studentos

Forhold dig til et af emnerne.

Bland ikke Michael Brown og Apartheid sammen. De to emner har ikke rigtigt noget med hinanden at gøre, da det ene handler om en sag med sine usikkerheder og den anden et styre/periode i historien. 

Man kan sagtens stable en 5 minutters præsentation sammen omkring et emne. 


Svar #10
15. april 2016 af emilie321

Okay tusinde tak. Hvad ville være bedst at snakke om? 


Brugbart svar (1)

Svar #11
15. april 2016 af K92H (Slettet)

#8

Vi må dog ikke bruge wikipedia som kilde. Kan du eksempelvis finde en anden hjemmeside? Jeg tænker at snakke om Apartheid også imens? Lyder det som en god ide, eller bliver det for indviklet? 

Wikipedia linket var nu også kun, så du kunne se, hvad det handlede om. Søg lidt rundt på google. Det er en meget omdiskuteret sag, så der er helt sikkert en masse nyttige links. 

Jeg er dog enig med #9. Bland ikke Apartheid ind i den her sag. Det er to vidt forskellige emner.


Svar #12
15. april 2016 af emilie321

Skal jeg nok lade vær med. Kan man perspektivere emnet til noget? 


Brugbart svar (0)

Svar #13
15. april 2016 af K92H (Slettet)

#12

Skal jeg nok lade vær med. Kan man perspektivere emnet til noget? 

Sagen er langt fra den eneste i USA. Du kan evt. perspektivere til lign. sager.


Svar #14
15. april 2016 af emilie321

kunne jeg ikke eksempelvis perspektivere til donald Trump?


Svar #15
15. april 2016 af emilie321

og perspektivere til hans parti?


Brugbart svar (1)

Svar #16
15. april 2016 af K92H (Slettet)

Det kunne du nok godt ja. 


Svar #17
15. april 2016 af emilie321

tusind tak for hjælpen. undskyld hvis jeg har forstyrret dig, eller hvis jeg har været for meget og spurgt for meget. Er bare rimelig nervøs for min engelsk eksamen og vil gerne gøre det rigtig godt 


Brugbart svar (1)

Svar #18
15. april 2016 af K92H (Slettet)

Det er helt i orden :) Held og lykke med eksamen!


Svar #19
15. april 2016 af emilie321

Tusinde, tusinde tak skal du have!! :-)


Svar #20
15. april 2016 af emilie321

Jeg tænker at mit underemne skal være Michael Brown, og jeg perspektivere til Donald trump og KKK. 

Men skal lige finde ud af, hvad jeg vil sige om Michael Brown. Hvis I har nogle ideer kunne det være fedt, hvis I gad at skrive nogle ideer ned. Det ville i hvert fald hjælpe mig godt på vej med min eksamen ;))


Skriv et svar til: ENGELSK MUNDTLIG - BLACKS, WHITES AND RACISM!!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.