Dansk

Reklame fra Campari (Askepot)

27. april 2016 af nanna06805 - Niveau: 9. klasse
Hej allesammen.
Jeg har skrevet et opslag om dette før, men jeg har simpelthen brug for mere hjælp. Jeg skal op i mundtlig dansk, og jeg skal analysere denne reklame. Jeg synes selv, at jeg var godt i gang, men min lærer sagde desværre, at det ikke var godt nok. Jeg vil gerne høre, om der er nogle, som har analyseret den før eller bare nogle, som er rigtig gode til at analysere reklamer, som kan hjælpe mig. Min lærer sagde, at jeg skulle kigge meget på diagonalen, modsætningerne og kontrasterne.
Jeg håber nogle kan hjælpe :-)
Vedhæftet fil: image.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. april 2016 af Andi1234 (Slettet)

Det første der faldt mig ind, da jeg så billedet var hvordan ens fokus med det samme går på kvinden. Hun har guldkjolen på, der gør, at hun med det samme tiltrækker al modtagerens fokus. Omkring hende er der mørkt - manden står i stor kontrast til hende med hans helt sorte tøj. Reklamen sælger måske endnu bedre, da det på en måde virker sådan "seksuelt" opstillet ? Sådan måden manden kigger begærende på kvinden, der drikker af glasset/kigger på det (?), og den måde hun nærmest ligger ned på. Kvinden og manden virker som modsætninger, og står i stor kontrast til hinanden, synes jeg. 

Se dette link - det ser ud til, der er en maaaasse gode ting, du kan have med i din analyse: http://analysemodel.dk/reklame/reklame-analyse/


Skriv et svar til: Reklame fra Campari (Askepot)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.