Samfundsfag
Analyse af statistik
Jeg skal se på nøgleændringer set i forhold til opdragelsesværdier i Danmark gennem tiden. Jeg er imidlertid kommet i tvivl om, hvad man egentlig kan påpege ud fra statistikkerne, da det er afmålt på en lidt mærkværdig måde. Hvis nogle kan hjælpe mig komme til bunds i det, er jeg mere end taknemmelig.
Statistikken er vedhæftet som billede.
Svar #2
11. maj 2016 af peter lind
Mig forekommer det rent umiddelbart mærkeligt, at der, hvor der er større tal, er 1981 undersøgelsen markant lavere end de andre årgange. Der kan vælges op til 5 svar. Det udnyttes næsten fuldt ud undtagen netop for 1981.Jeg vil være ekstra forsigtig med brugen af tallene for 1981. Det kan skyldes startproblemer, hvis 1981 er det første år hvor sådanne undersøgelser er foretaget
Svar #3
11. maj 2016 af AndersNymark (Slettet)
Lige hvad jeg tænkte også. Der står dog i teksten nedenunder, at man kan bruge årene 1981 til 2008 til at påpege nøgleændringer. Men hvordan tænker du startproblemerne ville foregå i praksis?
Svar #4
11. maj 2016 af peter lind
Det er simpelthen en erfaring jeg har. Når man starter på noget nyt er det altid ikke så godt i starten; men det bliver bedre efterhånden
Skriv et svar til: Analyse af statistik
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.