Generelt

Eksamensregler

21. juni 2016 af hejsameddig2 (Slettet)

Jeg var i går til en mundtlig årsprøve, hvor jeg inden forberedelsen ikke var informeret om at man ikke måtte have mobiltelefonen med ind. Eksamensvagten havde ikke informeret mig og jeg vidste ikke selv at man skulle aflevere mobilen da man ikke skulle det til forrige årsprøve. Det var først efter prøven at jeg opdagede at der på eksamensvagtens bord lå nogle mobiltelefoner. Først var jeg bare gået forbi men blev stoppet ved at vagten sagde at jeg skulle huske min mobil, hvortil jeg svarede at jeg ikke var klar over at man skulle aflevere og at jeg har haft den i lommen hele tiden. Det undrede mig også at man ikke skulle aflevere sin mobiltelefon men da man heller ikke skulle ved forrige prøve troede jeg bare at det var skolen kutyme. Jeg snød selvfølgelig ikke, og min mobil blev liggende i lommen under hele forberedelsestiden. Det eneste jeg brugte var nogle noter som jeg havde skrevet ned i forvejen på min computer og ordbogen.com som skolens internet som det eneste onlineprogram tillader. Tror I at det vil få konsekvenser hvis eksamensvagten sladrer til læreren eller rektor? Det er jo egentlig eksamensvagten der ikke har gjort sit arbejde godt nok, da han ikke har informeret mig om at jeg skulle aflevere min mobil.


Svar #1
21. juni 2016 af hejsameddig2 (Slettet)

Er der ingen der kan svare? Er der nogen der kender til en lignende situation?


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. juni 2016 af mathias1997

Jeg tror godt, du kan tage det roligt. Det havde straks været en anden sag, hvis du blev afsløret på fersk gerning i at snyde. Der blev vel også ført tilsyn under din forberedelse?

Svar #3
22. juni 2016 af hejsameddig2 (Slettet)

Der blev ikke ført tilsyn under forberedelsen. Jeg havde ikke mobilen op ad lommen på noget tidspunkt, så er ikke blevet set med mobilen i hånden. Jeg har kun brugt min computer, hvor jeg brugte nogle noter, jeg havde skrevet på forhånd, og ordbogen.com som min skole havde lavet en IT-sluse til, så det var det eneste onlineprogram der var adgang til.


Skriv et svar til: Eksamensregler

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.