Dansk

Essay i sagprosaopstilling?

29. juli 2016 af Minniei - Niveau: 9. klasse
Hej
Jeg er lidt i tvivl: bør man stille essays op i sagprosaopstilling (dvs. med rubrik, underrubrik, mellemrubrikker, byline, brødtekst osv.) eller er det valgfrit?

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. juli 2016 af Iliaden (Slettet)

I folkeskolen kan det godt være, at lærerne vil have noget i den stil, som du beskriver, men i gymnasiet skal den bare have en overskrift og så dernæst din tekst. Det er ligegyldigt, hvordan dokumentet er opstillet og ser ud - du skal bare opfylde de skriftlige krav til ogpaven.

Jeg vedhæfter en .pdf-fil, som min dansklærer gav os i 1.g, der omhandler netop essay-skrivning.


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. juli 2016 af Iliaden (Slettet)

I folkeskolen kan det godt være, at lærerne vil have noget i den stil, som du beskriver, men i gymnasiet skal den bare have en overskrift og så dernæst din tekst. Det er ligegyldigt, hvordan dokumentet er opstillet og ser ud - du skal bare opfylde de skriftlige krav til ogpaven.

Jeg vedhæfter en .pdf-fil, som min dansklærer gav os i 1.g, der omhandler netop essay-skrivning.


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. juli 2016 af Iliaden (Slettet)

I folkeskolen kan det godt være, at lærerne vil have noget i den stil, som du beskriver, men i gymnasiet skal den bare have en overskrift og så dernæst din tekst. Det er ligegyldigt, hvordan dokumentet er opstillet og ser ud - du skal bare opfylde de skriftlige krav til ogpaven.

Jeg vedhæfter en .pdf-fil, som min dansklærer gav os i 1.g, der omhandler netop essay-skrivning.


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. juli 2016 af Iliaden (Slettet)

I folkeskolen kan det godt være, at lærerne vil have noget i den stil, som du beskriver, men i gymnasiet skal den bare have en overskrift og så dernæst din tekst. Det er ligegyldigt, hvordan dokumentet er opstillet og ser ud - du skal bare opfylde de skriftlige krav til ogpaven.

Jeg vedhæfter en .pdf-fil, som min dansklærer gav os i 1.g, der omhandler netop essay-skrivning.


Svar #5
29. juli 2016 af Minniei

Mange tak, men hvor er den vedhæftede fil? :\

Brugbart svar (1)

Svar #6
29. juli 2016 af Eksperimentalfysikeren

Der er vist nok problemer med at vedhæfte filer i øjeblikket.


Brugbart svar (0)

Svar #7
04. august 2016 af Stygotius

Tja, her kan man jo se hvad Undervisningsministeriets idiotiske brug af engelske (og andre) låneord fører til.

I dag er et essay ikke et essay, -ifølge ministeriets "smart guys", og en hjemmel er ikke en hjemmel.


Skriv et svar til: Essay i sagprosaopstilling?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.