Studiejob

Fritidsjob

29. juli 2016 af Bob1234567891 (Slettet)
Hej,

Jeg har skrevet en uopfordret ansøgning til en stilling i mit lokale supermarked. Går man ned til supermarkedet og afleverer ansøgningen personligt til en medarbejder, eller hvordan fungerer det lige?

Brugbart svar (1)

Svar #1
29. juli 2016 af Eksperimentalfysikeren

Jeg tror, du skal spørge en medarbejder i supermarkedet. Hvis det er en del af en større kæde, kan det være, at du skal sende til dens hovedkontor.


Svar #2
09. august 2016 af Bob1234567891 (Slettet)

Nu ved jeg godt, at det ikke er mig, der bestemmer de mulige arbejdstider, de kan tilbyde mig, men ville det fx. være i orden at nævne i min ansøgning, at jeg ville foretrække arbejdstider i weekenden, fremfor hverdage, da jeg som regel får fri fra skole sent om eftermiddagen?

Hvad ville de sige til det?

Brugbart svar (1)

Svar #3
09. august 2016 af Lolerlife

Hvis du gerne vil arbejde i et discountsupermarked, så som Netto, Fakta osv, vil det nok være bedst at lade vær med at sige at du ville fortrække at arbejde i weekenden, da man ofte arbejder flere gange om ugen i sådanne butikker. Hvis du ansøger i Kvickly, Føtex, Bilka osv, er der måske en lille chance for at du kan få lov til det. Jeg har selv arbejdet Kvickly, og der havde jeg kun arbejdstider om weekenden. 

Hvis du vælger at ansøge i Kvickly, Føtex eller Bilka, skal du lige huske at hvis du ikke skriver at du helst vil arbejde i weekenderne, vil der stadig være en chance for at du kommer til at arbejde ligeså meget, som dem der arbejder i Netto og Fakta. 

PS. Du skal regne med at arbejde i længere tid i weekenderne (det skelner mellem 6-9 timer på én dag) ;) 
 


Svar #4
09. august 2016 af Bob1234567891 (Slettet)

Mange tak for dit svar og de gode råd :-)

Jeg har tænkt mig st søge et job i en døgnnetto.

Men tror du, at det ville være en god ide, hvis jeg skrev, at jeg helst ville have de fleste af mine arbejdstider placeret i weekenden, og kun meget få i hverdagene?

Og kan man godt selv bestemme, hvad man vil arbejde med. Altså jeg er ikke specielt meget for at stå bag kassen. Kan man godt skrive, at man hellere vil sætte varer på plads i butikken, rydde op osv. ? :)

Brugbart svar (1)

Svar #5
09. august 2016 af Lolerlife

Du vil ikke komme til at have mulighed for selv at bestemme i en butik som Netto. Det er kun i de store supermarkeder at man kan det. I Netto kommer du til at arbejde lidt med det hele.

Hvis jeg læste en ansøgning hvor ansøgeren bad om det du ber om, ville jeg lige overveje det en ekstra gang. For hvis der er nogle dage, hvor det virkelig kniber med antallet af medarbejdere på arbejde pga. af sygemeldninger eller fyringer, ville jeg ikke kunne være sikker på om at du kan komme når der er brug for dig. Men hey, det er bare min mening, jeg ved ikke hvad Netto mener om det ;) 


Svar #6
09. august 2016 af Bob1234567891 (Slettet)

Nej men du har nok ret. Har måske lidt for store krav. haha. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg er bare bange for at jeg gør noget forkert mht. kassebetjening. Men i den døgnnetto, jeg har tænkt mig at søge job, har de sådan en maskine, som selv giver pengene tilbage, så det burde vel ikke være så slemt :)

Skriv et svar til: Fritidsjob

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.