Studievejledning

Hjælp

01. august 2016 af sol000 (Slettet)

Hej..

Jeg har brug for at gå om, er nemlig ikke klar til 3.g, da mine karakter ikke heller gode, så føler ikke de bliver bedre i 3.g, og har det heller ikke godt socialt i klassen, og kan ikke bruge det til noget efter 3.g, min eneste chance er at gå om.

Hvordan skal jeg overtale min studievejleder og rektor, da det kan blive lidt problematisk at gå om, da der allerede er 32 i klassen. Men, jeg har selv oplevet at vi har været 33 i klassen 2 gange, så det burde være muligt, hvis andre har fået lov?


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. august 2016 af Smut1

Nu kan jeg ikke lige huske, hvor mange det er, der maks. må være i en klasse, men mund ikke du bare kan fortælle dem det, som det er: Altså at du har det socialt dårligt (og ikke tror på, at du kan klare dig igennem 3.g uden at gå et år om). Hvis det ikke er begrundelse nok, må du enten bide i det sure æble eller kigge dig om efter en anden gymnasial uddannelse. Med hensyn til sidstnævnte er der flere muligheder, end man lige går og tror.


Skriv et svar til: Hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.