Matematik

Distance/kondital/tabel

13. oktober 2016 af nettelau (Slettet) - Niveau: C-niveau

Jeg har fået en opgave hvor jeg skal finde ud af hvad a og b er i k=ax+b er hvor jeg får af vide at k betyder kondital og x er distance. Tabellen er at der er to personer som har løbet 12 min. hver og den ene har løbet 2300 m. og den anden løbet 3300 m.
og person som har løbet 2300 m. har fået kondital på 40 og den person som har løbet 3300 m. har fået kondital på 62.

i opgaven som jeg skal besvar står "Bestem tallene a og b"

Opgaven efter den lyder sådan "En mand gennemføre en Coopertest, og man finder konditallet 55"

jeg skal så finde ud af hvor lang den distance man har løbet når han får kontital på 55.

Jeg har prøvet at regne hastighed ud osv. men jeg kan ikke finde hovde eller hale i det. eller om jeg overhovedet skal finde ud af hastigheden for at jeg kan regnde det ud.

Jeg sender et billede af selve opgaven også.

Mvh.

Vedhæftet fil: billede af mat opgave.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
13. oktober 2016 af jantand

Du har k i ligningen  og x har du også.

Hvis du skifter k og x ud med det du har opgivet, får du to ligner hvor de ubekendte er a og b.

Så løser u de to ligninger og så har ddu fundet a og b.

Når du så sætter a og b ind i den oprindelige ligning er de ubekendte  k og x. Der er kondital og hvor langt der er løbet.

Når du så får opgivet et kondital. Sætter du det ind i ligningen. Så får du hvorlangt der er løbet.

Hvis du derimod sætter distancen der er løbet ind i stedet for x får du konditallet.

Brugbart svar (0)

Svar #2
13. oktober 2016 af PeterValberg

Indsætter lige dit billede

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)

Skriv et svar til: Distance/kondital/tabel

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.