Dansk

Hjælp!!

31. oktober 2016 af youcandoit (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Nu det nok. 

Jeg har altid følt, at jeg ligger okay godt i fagene (undtagen matematik) men karaktererne siger noget helt andet. Ja alt fra 02 til 4! Ja jeg plejede ikke at sige noget i timerne, men tro mig jeg synes selv jeg har taget en stor fremskridt der, og det går fremad. Men opgaver i færdighed og problemregning i matematik har jeg aldrig ramt en 4 tal, og min drøm er virkelig at ligge mellem 7-10 tal. Og jeg ved det muligt hvis jeg bare kæmper. Dansk læsning er 7 tal. I skrifligt er grammatik ikke min gode ven! Har prøvet at få 02 og ved ikke hvad jeg skal gøre :((

Så nu spørger jeg jer.

Kom gerne med alle jeres gode råd: Hvordan jeg forbereder mig, hvordan jeg får min karakter op, indtil eksamen hvor jeg selv drømmer om gode karaktere. For jeg slutter ikke folkeskolen med dårlige karaktere. Det ikke min drøm

Ved ikke hvad for en kategorien det skal ligge under

Brugbart svar (0)

Svar #1
31. oktober 2016 af Eksperimentalfysikeren

Du kan finde hjælp på nettet. Det er svært at sige, hvad der hjælper dig bedst, men se på, hvad du kan bruge.

De i øjeblikket gældende grammatiske regler kan du finde i Retskrivningsordbogen, som jeg vil tro, du kan låne på biblioteket.

Du kan også finde dem, eller i hvert fald nogle af dem på:

http://fjern.egl.ku.dk/quiz/index.php?directory_id=72

Du har brug for at arbejde med godt sprog. Det er bedst at prøve at  tale det sammen med én, der har godt styr på sproget. Du kan også læse bøger med et godt dansk. Her vil jeg anbefale H.C.Andersen, der nok er den, der har bedst styr på sproget, dog i en lidt gammel form. Ludvig holberg er også god, men her er sproget endnu ældre.

Desværre kan jeg ikke lige komme i tanker om en moderne forfatter, hvis sprog, jeg kan sige god for, men jeg vender tilbage, hvis jeg kommer i tanter om nogen. Jeg ved, der nogen, men jeg kan ikke huske hvem.

Svar #2
31. oktober 2016 af youcandoit (Slettet)

Mange tak!
Jeg læser faktisk meget i min fritid, men synes ikke rigtig heg kan se en ændring

Brugbart svar (1)

Svar #3
31. oktober 2016 af Eksperimentalfysikeren

En ting, du kan gøre, men som kan være hårdt arbejde, er at skrive korte tekster og så sammenligne den med grammatikken i Retskrivningshåndbogen. Du skal så være hård ved dig selv.

Brugbart svar (1)

Svar #4
31. oktober 2016 af Stygotius (Slettet)

"Jeg ved, der er nogen, men jeg kan ikke huske hvem."

.......................................................................................

Du skal ikke lave nogen r-fejl. "Karakterer",  -ikke "karaktere".

"e(n)t stort fremskridt"

"(Men) Med opgaver i færdighed og problemregning i matematik har jeg aldrig ramt (en) et 4-tal"

"Dansk læsning er til et 7 tal".

Du skal også lade være med bare at droppe alle grundleddene  !!!

"Kom gerne med alle jeres gode råd(: H) til hvordan jeg forbereder mig(,) og til hvordan jeg får min karakter op, indtil eksamen??? hvor jeg selv drømmer om gode karakterer(. F), for jeg slutter ikke folkeskolen med dårlige karakterer"

"(V) Jeg ved ikke (hvad for en) hvilken kategori(en) det (skal ligge under) hører til i"

Svar #5
01. november 2016 af youcandoit (Slettet)

Ja som sagt, så får jeg hellere ikke gode karakter i stile :( men vil så godt blive bedre!

Svar #6
01. november 2016 af youcandoit (Slettet)

Hvad mener du med "vær hård ved dig selv?" :) altså hårdt arbejde

Brugbart svar (1)

Svar #7
01. november 2016 af Eksperimentalfysikeren

Ja, hårdt arbejde, men også noget i retning af at du tænker "Det kan vel være lige meget...NEJ, DET SKAL VÆRE I ORDEN". Altså, er der en fejl, så skal den rettes!

Svar #8
05. december 2016 af youcandoit (Slettet)

lidt gammelt opslag, men jeg fik 10 i min stil til terminsprøve. 

Hårdt arbejde er det værd 

Brugbart svar (1)

Svar #9
06. december 2016 af Eksperimentalfysikeren

Til lykke!

Og god jul!

Skriv et svar til: Hjælp!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.