Dansk

Kronik - hjælp!

01. november 2016 af LailaAriana - Niveau: A-niveau

Hej, jeg skal skrive en kronik, og har problemstillingen: Der ønskes en analyse af argumentationen og appelformerne i Tekst 1(artiklen: "god blasfemi er magtkritik - ikke åndelig happy slapping"). Efterfølgende ønskes en diskussion af hvad forskellen er på religionskritik som magtkritik og religionskritik som personforfølgelse. Diskussionen skal inddrage en fortolkning af bode billede 1 og billede 2.

Billederne har jeg sat som en fil. 

Håber jeg kan få hjælp hurtigst muligt, tak på forhånd:)

http://politiken.dk/debat/profiler/filosofferne/ECE1894196/god-blasfemi-er-magtkritik---ikke-aandelig-happy-slapping/

Vedhæftet fil: Billede 1 og Billede 2.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
02. november 2016 af jensenshjælp (Slettet)

Altså Katrine sagde, at artiklen i bund og grund handler om, at man aldrig må slå ihjel uanset hvad en person har sagt eller tegnet.

Hvad vil du have hjælp til specifikt?

Svar #2
02. november 2016 af LailaAriana

jeg vil bare vide, hvad artiklen handler om

hvordan jeg kan lave en konklusion

hvad er forskellen på religionskritik som magtkritik og religionskritik som personforfølgelse er.


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. november 2016 af jensenshjælp (Slettet)

Så du beder mig om at læse en hel artikel? Hvorfor prøver du ikk på at læse selv?

Nå, men artiklen handler om, at magtkritik kun skal udøves imod muslimer. De begår terror, de svindler, de stjæler, de voldtager. Alt sammen fordi religionskritikere mobber dem på det groveste. Jakob Holtermann mener derfor, at det er på sin plads at lave lovgivning om kvinders påklædning - som det er vist på billede 2. Så hvad er din umiddelbare mening til det?

Du laver en konklusion ved først og fremmest at lave en analyse og diskussion.

Svar #4
03. november 2016 af LailaAriana

Tak for hjælpen, men har har nemlig læst flere gange, men kunne desværre ikke forstå den hel.. Der er jo en grund til at jeg spørg om hjælp. 

Ellers tak. 


Skriv et svar til: Kronik - hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.