Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP - psykologi og engelsk - identitetsdannelse

14. december 2016 af Alice324 (Slettet)

Halløjsa!! nu sidder jeg og er igang med den kendte SRP opgave, og jo mere jeg tænker over den jo forvirret bliver jeg..

min opgave omhandler ungdom og identitetsdannelse i det senmoderne samfund med fokus på sorte og hvide i USA. jeg har valgt fagene psykologi og engelsk, hvor jeg i psykologi delen redegøre for nogle forskellige psykologiske vinkler, så som gruppeidentitet, altså social psykologi, og jeg kommer blandt andet også ind på Cullbergs teori om menneskets identitetskrise. dog har jeg et spørgsmål... jeg analysere selvfølgelig en amerikansk film, Save the Last Dance, som omhandler denne unge hvide pige der forelsker sig i en sort dreng. hun oplever en identitetskrise og bliver en del af en gruppe osv. i diskussions delen står der så at jeg skal diskutere i hvilken grad filmen giver et realistisk billede af identitetsdannelse og derefter skal jeg komme ind på gruppens fremstilling af race identitet. 

når der står jeg skal diskutere om den giver et realistisk billede af identitetsdannelse så kan jeg ikke lade vær med at blive lidt forvirret.. hvor hvad ville et realistisk billede egentlig være?? jeg tror ikke helt jeg forstår meningen med sætningen, for hvordan kan man definere om en identitetsdannelse er fremstillet realistisk?? 

håber i ville hjælp..
 


Skriv et svar til: SRP - psykologi og engelsk - identitetsdannelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.