Studievalg og videregående studie

GSK turbo i matematik A

22. december 2016 af Marcguld (Slettet)

Hej alle sammen

Jeg er kommet i den situation, at jeg rigtig gerne vil læse økonomi på KU her til sommer. Problemet er bare, at jeg kun har matematik på B-niveau. Lige nu får jeg 10/10 i matematik, og jeg vil gerne ansøge om betinget adgang til økonomi-studiet, og så tage min GSK.

Der er bare en ting, der bekymrer mig, og det er kravet på 6. Jeg har nemlig hørt, at det er rigtig svært at få gode karakterer på et turbokursus, og at stoffet ikke sidder særligt godt fast. Og hvis jeg får under 6 i min GSK, ja, så er jeg vel stuck.. Er der nogle, der har nogle tanker eller råd, som de vil dele?


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. december 2016 af JulieW99

Det er kun få ting der bliver bygget ovenpå, på mat A. Jeg tror sagtens at du kan klare det.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. december 2016 af tomoyo

Mener ikke de går efter snittet på kursusset? Af hvad jeg kan huske, så var der mange som kun tog matematik på C niveau og fik 12/12 i det, hvor de så efter tog matematik b over sommerferien med et kursus, og bare skulle bestå det, da de kun kigger på karakteren fra gym. Er dog ikke sikker om det er ændret nu. 

Hvis du får 10/10, skal du ikke være bange for kursusset.


Skriv et svar til: GSK turbo i matematik A

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.