Historie

Korea krigen Perspektivering

29. januar 2017 af fuckaf123 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej, 
Er ved at skrive opgave om korea krigen og er nået til perspektiveringen - men har ingen ideér til hvad jeg kan perspektivere til. 
Nogen der kan hjælpe mig? :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. januar 2017 af Hjælpmig21

Du kan prøve at perspektivere til Vietnamkrigen - der er ikke direkte forbindelser eller ligheder, men USA deltog i begge krige af samme årsag; for at inddæmme kommunisme. 

Held og lykke med opgaven, 

~Hjælpmig21


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. februar 2017 af nikolaj4

 vedhefter


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. februar 2017 af nikolaj4

ökonomiske aarsager, detlörte jeg faktisk i skolen
I ca 1911 blev den amerikanske centralbank(svarende til vores nationalbank) stiftet af ca 7 private banker

siden 1934 har landet permanent oprustet.(roosevelts New deal)der bl.andet  kan gäöes ved at Centralbanken udsteder Papirpenge (nogenlunde samtidig gik man fra guld fod, i det de mange papirpenge, jo ikke kan indläses  mod guld). Staten laaner papirpengen af centralbanken til sine udgifter.
Bankerne har derfor en interesse i krigene og via presidentens "raadgivere" skaber de situationer der faarr USA ind i krige.  Lusitania, Tysk telegram til mexico, Pearl Harbor, tonkinbugten, twilligetarnene, masseädelaegelsesvaaben. hvordan Usa kom ind i koreakrigen ved jeg ikke(bortset fra den oficielle) präv at find paa internet

sög conspiration korea war  der kommer müske nogle muligheder.der er ikke noget forkert i conspirationsteorier, en detektiv har ogsaa forskellige teorier  
Den officiele version siger blot at systemet  er uskyldig ligesom en  anklaget kriminel vil sige : jeg er uskyldig
men systemet mistenkeliggör selvfölgelig andre forklaringer,
hvilken der saa er den rigtige er en trossag


Skriv et svar til: Korea krigen Perspektivering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.