Dansk

Diktat

08. april 2017 af sssk1998 (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej. Har lavet 2 diktater, og har fået 7 i begge. Jeg er altid max. 3-5 fejl fra at få et 10 tal, som pisser mig af. Jeg kan se at mine fejl ligger, hvor at man skal rette tekster og kommaer. Hvordan kan jeg blive bedre? :) Har lavet massere af kommaøvelser stadig intet fremskridt.

Tak på forhånd.

Brugbart svar (0)

Svar #1
08. april 2017 af Frellurian (Slettet)

Hejsa!

Jeg kender godt den følelse. Hele min folkeskoleperiode tippede jeg lige på punktet til 10, og tror såmend faktisk kun at jeg fik det 10-tal et par gange. Engang var jeg heller ikke så kvik på det med kommaer, alt sammen på trods af at jeg også rettede tekster ligesom du. Det er dog en fejl (udelukkende) at prøve at rette tekster, og derved lære at sætte kommaer. Det skal komme flydende, uden at tænke sig over det helst, og det er ikke lige noget man lærer ved at rette tekster som sagt.

Jeg kan ikke sige at jeg selv er nogen mester endnu, men jeg har dog forbedret mig ved blot at skrive. Skriv, skriv og skriv! Hvordan vænnede jeg mig til at skrive med stort begyndelsesbogstav? Jeg øvede mig, og til sidst sad den bare i skabet! Det samme gør man med kommaer ud fra min erfaring.

Held og lykke med det! :)

Brugbart svar (0)

Svar #2
09. april 2017 af Stygotius (Slettet)

Så længe du skriver ting som "-har lavet 2 diktater...."  og "har fået 7  i begge....."    og  endvidere "har lavet massere.......", skal du i hvert fald  ikke regne med at få mere i karakter.

En  danskopgave er ikke en besked til kammesjukkerne i SMS-sprog.

Din stavning bliver kun  bedre ved at du læser meget mere.

Skriv et svar til: Diktat

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.