Dansk

Novellespørgsmål.

14. maj 2017 af Densejekat - Niveau: 9. klasse
Hej alle sammen. Jeg skulle skrive en novelle, som foregik i omkring 1800 tallet. Som i nok ved, så skal en novelle være realistisk. (Har jeg fået at vide.) Okay, fint nok. Jeg skrev så, at hovedpersonens mor havde fået en sygdom og døde, mens de boede på Bornholm. (Tuberkulose.) Jeg fik dog en fejl for det, da det åbentbart ikke var "realistisk"? Men så tænker jeg lidt... er det ikke realistisk at få en sygdom og dø af den? Måske skete det ikke, at nogen døde af tuberkulose lige præcis omkring 1800 tallet, men derfor er det vel ikke overnaturligt? Man kan jo aldrig vide hvad der skete. Hvad er jeres mening omkring det? Er det okay at have fået en fejl for det? Tak for jeres tid. :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. maj 2017 af bb5401 (Slettet)

Dette er anmeldt til din skole.

Mvh.

Amalie Skovhave


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. maj 2017 af AJNEE (Slettet)

sygdommen var en ting i 1920'erne

desuden behøver de ikke være ultrarealistiske.

Måske fejlen kan være at der lige pludselig sker et nyt vendepunkt. I noveller må der kun være én handling, så hvis det var at passe dyr der havde det skidt, så går det jo ikke at moderen lige pldselig dør


Svar #3
20. maj 2017 af Densejekat

#1
Dette er anmeldt til din skole.

Mvh.

Amalie Skovhave


Anmeldt? Hvorfor dog? Det var bare et spørgsmål, det ikke fordi det er stort. :)

Skriv et svar til: Novellespørgsmål.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.