Dansk

Læreplads af Kim Fupz Aakenson

04. juni 2017 af Isabellaholm (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej

Jeg har trukket novellen Læreplads af Kim Fupz Aakenson men jeg har lidt problemer. Nogle der ved hvad man kan perspektivere novellen til og hvad budskabet er. Det ville hjælpe sindssygt meget hvis i gad og svare, da jeg skal til eksamen d. 16/6. 

Kh.


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. juni 2017 af sylve

Faren  er stov, Høj og tyk. Han har brun,kort hår og mørke øjne han har sort, beskidt t-shirt og arbjederbuskser på Far har stovt temperament.

Nouvelle viser familien. Mor,far,søn og datter .

Hensi-ejer værkstedet-che-fars ven.

Greger og steen-mekanikere arbjder i et værsksted.

Georg-mosters mand/  Moster-Georgs kØne.

hovedpersoner novelle er far og søn.

Far skaffede de læreplads hos hansi til sin drenge. Søn det er læreplads hos Hansi til sin drenge.

Hansi - det er bilværksted ejereh farsven.

Far han et stort temperament og er meget ukærlig. faren vil gerne være dominerende. Far styver familien.

Søn er en dreng ca 15-16år og ham starter pratik hos Hansi i blærkstedet. Han  glad for sin lillesøster. Han bange for sin far. Hansi kan lide sit arbjede.Han har godt humør.

Novellen handler om en drenge ca 15-16år , som bor i et ret utvyg hjem med sin familie.Hans far er voldelig, og hans mor bukker meget under far hans væremåde, da hun er bange for at han vil gøre nogen i familien foutræd faren skaffer hovdeperson er læreplads hos hans bekendte ven Hansi som er mekaniker. Han er glad for at være der, og han kan godt lide at arbejde med biler, men hans far finder ham utaknemmelig, og det resulterer i endnu voldelig episode Denne dag ender det tare anderledes,far drengen skubber sin far i gulvet. Her slutter novellen.

Jeg tror at budskabet i denne novellen er at vise problemet med vod i familien.

Søn er en dreng ca 15-16.Han kan lide reparere biler.Han har lyst hår.Han har godt humør, men han bange for far, han har sort jakke og bukser på.Han har brun øjne ,han er glad for sin lillesøster Matte, Han er høj og slang


Svar #2
06. juni 2017 af Isabellaholm (Slettet)

Tusind tak


Skriv et svar til: Læreplads af Kim Fupz Aakenson

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.