Studiejob

HJÆLP TIL ANSØGNING

05. september 2017 af PrettyRose (Slettet)

Hej vil I ikke nok læse min ansøgning og hjælpe mig med at gøre den perfekt :) Det drejer sig om et bogopsætter-job/fritidsjob:

Ansøgning til job som bogopsætter 

Til Vibeke ******

Hej, jeg hedder Aiah *****, er 16 år gammel og går i 2.g på Københavns Private Gymnasium. Jeg er meget moden af min alder, og elsker at man er seriøs, når man skal være det. Jeg har høje ambitioner for mig selv i fremtiden og vil gerne tage en lang videregående uddannelse efter gymnasiet.  

Jeg har glædeligt valgt at ansøge om job som bogopsætter her på Nørrebro Bibliotek, da jeg helst vil arbejde selvstændigt i et stille og roligt miljø. Det er dejligt at sige, at jeg har mange minder her fra, for jeg er en rigtig læsehest og har slugt nærmest alle bøgerne her, siden jeg var ret lille og jeg elsker stadig at låne bøger herfra og hygge mig med dem. Nogle gange kan jeg altså ikke få nok af at arbejde med bøger og derfor tænkte jeg at dette vil være det perfekte fritidsjob for mig ??   

Jeg ønsker helst at kunne arbejde i weekenderne, for der er jeg ikke så presset i forhold til gymnasiet og mine pligter. De er mere en hjerteligt velkommen til at stille mig spørgsmål, hvis De har brug for flere ting at vide om mig. 

Venligste Hilsner 

Aiah Taleb Agha 


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. oktober 2017 af guzbak

Jeg ville nok vente med "ønsker", til hvis jeg bliver kaldt ind til samtale.

Fokuser på hvem du er som person og hvad DU kan gøre for DEM - og hvorfor de netop ikke kan undvære dig :) evt sæt nogle farver eller andet specielt på din ansøgning så de husker dig i bunken.

Du skriver om at du ville synes det er godt for DIG at arbejde hos dem. Men prøv at vend den om. Hvilke kompetencer har du? Fleksibilitet? hurtig? mødepligtig? åben på nye udfordringer? sæt nogle flere ord på dine kompetener og hvordan du vil bruge disse i dit arbejde.

Held og lykke

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (1)

Svar #2
19. januar 2018 af GMY (Slettet)

"Jeg er meget moden af min alder"

Undgå helst at lyde arrogant, når du skriver en ansøgning, med mindre du gerne vil blive afvist.

I dette tilfælde synes jeg, at du enten skal skrive "Jeg får tit at vide, at jeg er....." eller "Jeg synes, at jeg er....".

Jeg håber, at du kunne bruge min hjælp til noget.


Svar #3
20. januar 2018 af PrettyRose (Slettet)

Okay tak for svar, det er nemlig min første ansøgning

Skriv et svar til: HJÆLP TIL ANSØGNING

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.