Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hvad er forskellen på en indledning og et abstract?

27. september 2017 af fanner (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej

Jeg skal skrive en SRO, dog ved jeg ikke, hvad jeg skal skrive i indledningen og abstractet.

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. september 2017 af Moderatoren

Indledningen er vel ligesom du kender den fra andre opgaver. 

Abstract er noget andet. Det er en slage resume på engelsk. I et abstract skal du nemlig sammenfatte hvad SRO'en handler om.

Du kan læse meget mere om indledning, abstract og alt det andet din SRO skal indeholde i SRO-bogen fra Studienet.dk


Svar #2
27. september 2017 af fanner (Slettet)

#1

Indledningen er vel ligesom du kender den fra andre opgaver. 

Abstract er noget andet. Det er en slage resume på engelsk. I et abstract skal du nemlig sammenfatte hvad SRO'en handler om.

Du kan læse meget mere om indledning, abstract og alt det andet din SRO skal indeholde i SRO-bogen fra Studienet.dk

Skal jeg belyse, hvorfor jeg har valgt virksomheden i indledningen eller i abstractet? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. oktober 2017 af Andreas10ang (Slettet)

Formålet med indledningen er at fortælle hvad opgaven handler om og hvorfor det er relevant.

Formålet med abstract er at give læseren et overblik over hvad opgaven handler om, hvad formålet med opgaven var og hvad resultatet blev. Kort sagt er det en opsummering af opgaven.


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. oktober 2017 af Andreas10ang (Slettet)

Du skal helt sikkert belyse hvorfor du har valgt virksomheden i indledningen, men det kan også nævnes i abstract.


Skriv et svar til: Hvad er forskellen på en indledning og et abstract?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.