Dansk

Skønlitteratur

03. oktober 2017 af simonclr (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg søger efter inspiration til diskussionsafsnit i en kronik. Jeg skal diskutere om, hvorfor der er så få forfattere med anden etnisk baggrund i Danmark, can u help me guys

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. oktober 2017 af Ruyaozer96 (Slettet)

Du kan måske finde nogle artikler på internettet med andre synspunkter, hvor du så stiller disse op overfor hinanden. Det er selvfølgelig vigtigt, at du finder synspunkter, der er modsat dem du skal arbejde med. Ellers kan du finde nogle artikler, om forfattere med anden etnisk baggrund, som HAR udgivet en bog eller anden form for skønlitteratur. Øzcan Ajrulovski har fx for nylig udgivet sin digtsamling, som evt. kunne bruges til diskussionen.

Brugbart svar (0)

Svar #2
06. oktober 2017 af Stygotius (Slettet)

Det er vel fordi der er så få udenlandske peroner der kan/vil skrive på dansk.

Er det nu Danmarks skyld at der ikke er flere der gør det ???

Skal Danmark gøre noget for at øge antallet ??

Jeg forstår ikke problemstillingen.

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. oktober 2017 af Ruyaozer96 (Slettet)

I artiklen på Berlingske står der, at indvandrer sagtens kan gøre sig bemærkede andre steder, fx i musikken eller i teatret, så hvorfor ikke i skønlitteraturen? Det er her problemstillingen er. Artiklen opsummeres ved at Aydin Soei siger, at det er fordi der er nogle forventninger til værket hvis man hedder Ali. At værket har træk fra fx et ghetto-område, eller at være splittet mellem to kulture og identitetskrise mfl mfl.

Brugbart svar (0)

Svar #4
06. oktober 2017 af Stygotius (Slettet)

Jeg kan kun gentage hvad jeg skrev i #2.

Skal vi prøve at lave om på hvad folk forventer??

Skal det være et mål for Danmark at få lige så mange udlændinge som danskere til at skrive bøger her  i landet ??

Jeg forstår stadig ikke hvad problemet er.

Skriv et svar til: Skønlitteratur

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.